Ще навчаючись в університеті, неодноразово чув від своїх вчителів настанови про те, що хороший лікар лікує не лише тіло, а й душу.
Я все то запам‘ятовував, але повністю не розумів, аж поки не перейшов у світ великої хірургії. Позитивні пацієнти завжди швидше одужували, легше переносили всі втручання та раніше виписувались.
Я колись провів в свій час навіть невелике анкетування серед пацієнтів.
Було 60 опитуваних, яких я поділив на 3 групи. В першій я був суворий та строгий, чітко працював по протоколам. В другій групі я вів себе спокійно, дотримуючись максимально тактовних рамок. В третій групі я був собою, постійно жартував і підтримував позитивну атмосферу. Оскільки анкетування було анонімним, то не всі заповнили онлайн анкети, а проконтролювати це я не зміг(
Але деякі дані я отримав.
За анонімним анкетуванням- 15з 16 пацієнтів третьої групи відчули приязнь і бажання в подальшому лікуватись у мене, натомість лише 3 з 18 пацієнтів «суворої» групи знову повернуться до такого лікаря, 7 сумніваються. З 2ї групи анкету заповнили лише 10 чоловік, з яких би 5 звернулось ще, 3є сумніваються.
Скажете, що я вигадую велосипед? Можливо, але я обирав саме найбільш підходящу поведінкову схему для себе, як для лікаря.
Тепер, коли я приймаю пацієнтів, з мого кабінету може доноситись сміх а з операційної завжди лунає хороша музика…
Адже пацієнти люблять позитив. Вони приходять з своїми страхами та болем. Тому, допоможіть їм! Посміхніться, ведіть себе впевнено та позитивно, цим ви показуєте їм, що проблема є виліковною і її можна вирішити.
Ну і звісно, вчіться, читайте протоколи, відвідуйте конгреси. Тоді матимете впевненість та знання, які ховатимуться за вашою посмішкою.