Які інструменти використовуються в роботі маркетолога?

39
діджітал

Нині інструментів для ведення digital проєктів зараз безліч. Інструменти маркетолога не обмежуються його основною спеціалізацією. У сучасних умовах фахівцеві практично неможливо будувати ефективну роботу без допоміжних засобів, головний з яких, звичайно, – ноутбук. І хоча комп’ютерні додатки відкривають нові можливості для автоматизації, це не означає, що цифрові технології підміняють собою маркетолога. Вірно також і те, що просунутий користувач одного сервісу або навіть кількох не стає автоматично професіоналом у сфері маркетингу. Наприклад, таргетолог, контент- або SMM-фахівець може бути хорошим спеціалістом у використанні допоміжних інструментів у своєму вузькому напрямі, але не цілком у маркетинговій функції, яка є значно ширшою.

Застосування великого набору програмних продуктів у маркетингу отримало навіть окрему назву – “мартех”. У цій статті розглянемо засоби, які допомагають маркетологу справлятися із завданнями та встигати робити більше для бізнесу компанії.

Які бувають інструменти?

Існує величезна безліч різних сервісів, адресованих маркетологам. Кожен із них має свої переваги та недоліки. З іншого боку, у кожного фахівця можуть бути свої вимоги та вподобання до додатків. Тому не будемо перераховувати та розбирати кожен окремий сервіс. Залишимо читачам самостійно визначити, який із них хороший і корисний, а який – ні. Лише позначимо список наявних видів інструментів, створених на допомогу маркетологам.

Треба зазначити, що зазвичай хороші застосунки закривають дуже обмежену функціональність. Тому всі сервіси можна розділити на вісім груп, кожна з яких представляє певний напрям маркетингової діяльності.

Проектне управління маркетингом

Це набір програмних інструментів для проєктування кампаній, формування бюджетів, реалізації та контролю за термінами і подіями. Також окремі додатки допомагають проводити попередній моніторинг мережевих ресурсів конкурентів, а також інші корисні онлайн дослідження.

Читайте також:  Невропатолог у Києві: де знайти хорошого фахівця та як підготуватися до прийому?

Системи взаємодії з клієнтами

В основі цих програмних рішень знаходяться системи CRM. Вони дають змогу збирати дані та вести облік усіх взаємодій із клієнтами. Крім власних функцій, CRM забезпечують інтеграцію численних доповнень, які розширюють можливості платформи. До них належать:

  • покрокове створення шляху клієнта на основі здійснюваних ним дій;
  • відстеження поведінки споживачів, яке охоплює перегляд цільових інтернет-сторінок або лендінгів, реакцію на електронні розсилки, таргетовані пропозиції тощо;
  • лід-менеджмент – автоматичний збір інформації про нових користувачів, розвиток їхньої зацікавленості та скоринг ймовірності здійснення ними покупки;
  • управління автоматичними повідомленнями для клієнтів;
  • звітність та аналітика.

Верифікація клієнтів

Для завдань маркетингу, крім збору, не менш важливим є завдання перевірки, одержуваних даних від користувачів. Інструменти автоматизації допомагають покращувати якість зібраної інформації. Крім того, низка застосунків, крім верифікації користувачів, дає змогу збагатити дані про клієнтів додатковими деталями, які зі свого боку розширюють можливості бізнесу для точок контакту.

Аналіз і сегментація споживачів

Хоча в більшості CRM систем є функціонал аналітики і розбивки масиву споживачів за різними поведінковими ознаками, специфіка діяльності компанії може вимагати більш глибокого аналізу особливостей клієнтів. Ця група додатків пропонує більш диверсифікований набір фільтрів для сортування і багатовимірну сегментацію. Отримуваний у результаті аналітичний матеріал дає можливість маркетингу точніше конструювати пропозиції для окремих вузьких груп споживачів.

Генерація лідів

Додатки цієї групи допомагають автоматизувати процес побудови карти маршрутів клієнтів і збільшувати конверсію на кожному його етапі. Окремо варто відзначити функцію кваліфікаційної оцінки потенційних споживачів, яка допомагає визначити доцільність подальших маркетингових зусиль щодо кожного з них. Відсіюючи неперспективних користувачів, ці сервіси дають змогу знизити неефективні витрати, одночасно спрямовуючи фокус уваги на тих, хто може принести компанії дохід.

Читайте також:  Інфлюенсер: хто це такий і як із ним працювати

Менеджмент кампаній з просування

Існуючі додатки допомагають маркетологам організовувати автоматичні інтерактивні чати, надсилання електронних і смс-повідомлень, публікації в соціальних мережах, а також збір відгуків та інших згадок бренду в мережі. Подібні рішення спрощують відстеження реакцій користувачів, оптимізують роботу служби підтримки та значно скорочують час реагування на незадоволені відгуки споживачів.

Утримання клієнтів. Ця група програмних рішень допомагає автоматизувати інтернет-рекламу для наявних клієнтів, використовуючи дані про їх інтереси, надсилання персоналізованих електронних листів, SMS і push-повідомлень.

Вимірювання результатів

Спеціалізовані додатки наскрізної аналітики дають змогу відстежувати набір важливих для вирішення завдань маркетингової кампанії метрик. Крім автоматизації, збору, статистики за заданими параметрами, ці системи допомагають удосконалювати зусилля з просування і порівнювати між собою результати різних рекламних кампаній.
Крім перерахованого вище списку різних програмних продуктів, які автоматизують трудомісткі процеси в маркетингу, існує безліч онлайн-платформ, призначених для оптимізації окремих робіт. Вони не звільняють маркетолога повністю, але корисні, особливо за відсутності необхідної кваліфікації, для створення контенту, дизайну і посадкових інтернет-сторінок. Наприклад, перевіряють тексти, обробляють фотографії, готують інфографіку, меми, GIF-файли, допомагають монтувати відео та накладати на нього ефекти тощо.

ЗАЛИШИТИ КОМЕНТАР

Введіть свій коментар!
Введіть тут своє ім'я