Поточні послуги пропонують більш дешеві підписки з рекламою і водночас підвищують ціни на безрекламні версії.
Дешева передплата реклами приносить Disney зростання
Дешева передплата реклами набирають обертів у бізнесі потокового відео. У компанії Disney в останньому кварталі більше половини нових клієнтів обрали саме таку модель. Ця тенденція може прискорити перерозподіл рекламних витрат на користь традиційного лінійного телебачення і цим змінити телевізійний ландшафт.
Група компаній Disney, що має як потоковий сервіс, так і традиційний телевізійний бізнес, з одного боку є рушійною силою змін, а з іншого – змушена долати їх наслідки. Це впливає на те, які фільми та серіали голлівудський гігант вироблятиме найближчими роками – і за які гроші.
112,6 млн клієнтів
У всьому світі кількість користувачів Disney+ з рекламною підпискою зросла приблизно на 2 млн осіб і досягла 5,2 млн осіб. У головного потокового конкурента Netflix нещодавно було 15 млн. рекламних підписок.
Загалом кількість клієнтів основного бренду Disney+ зросла на 7 млн і досягла 112,6 млн осіб, заявив генеральний директор компанії Боб Ігер, представляючи квартальні дані після закриття американської фондової біржі. Однак Disney все ще має бізнес потокового мовлення в Індії і поки що окремо просуває платформу Hulu, програма якої інтегрована в додаток у Німеччині, США.
У минулому кварталі ситуація змінилася на краще
За останні роки компанія Disney вклала багато коштів у розширення свого стрімінгового сервісу, і збитки у цьому бізнесі становили понад десять мільярдів доларів. Минулого кварталу ситуація змінилася на краще: підрозділ працював у мінус на 387 млн доларів (361 млн євро).
У тому ж кварталі попереднього року збитки підрозділу склали 1,47 млрд. дол. Disney підтвердила свою мету – припинити збитки від потокового мовлення до кінця поточного фінансового року у вересні 2024 року. Крім того, Ігер хоче знімати менш дорогі серіали «Marvel» і «Зоряні війни».
Генеральний директор, який повернувся з пенсії, накладає гальмо на витрати загалом. Тепер Ігер хоче скоротити щорічні витрати на 7,5 млрд дол. Раніше мета економії становила 5,5 млрд дол. Останнім часом на Disney знову націлився агресивний інвестор Нельсон Пельтц, який хоче більше впливати на стратегію Disney.
Що буде далі?
У фінансовому році, що тільки-но розпочався, Група витратить на виробництво контенту в цілому близько 25 млрд доларів, заявив у ході телефонної конференції виконувач обов’язків фінансового директора Кевін Ленсберрі (Kevin Lansberry). Це приблизно на два мільярди доларів менше, ніж у попередньому фінансовому році, коли витрати вже були уповільнені через багатомісячний страйк сценаристів та акторів.
Спочатку Disney розраховувала витратити понад 30 млрд. доларів. Після угоди з авторами сценаріїв найближчим часом буде досягнуто домовленості з акторами, а це означає, що незабаром відновиться виробництво теле- і кінофільмів.
Раніше компанія Disney могла розраховувати на традиційний телевізійний бізнес у США з такими каналами, як ABC, та надійно генерувати гроші для своєї потокової експансії. Однак зараз багато американців відмовляються від дорогих кабельних контрактів, а рекламні гроші залишають лінійне телебачення.
Оборот телевізійного підрозділу Disney знизився на дев’ять відсотків порівняно з минулим роком і склав 2,6 млрд. доларів, а операційний результат не змінився і склав 805 млн. доларів. Потокове мовлення приносить набагато більше прибутку – близько п’яти мільярдів доларів.
Генеральний директор Disney Боб Ігер дав зрозуміти, що не бачить потреби у виході з традиційного телевізійного бізнесу. За словами Ігера, сказаним в ефірі телеканалу CNBC, вони знайшли способи скоротити витрати й там. Бізнес працює краще, ніж очікувалося. Компанія також усвідомлює, наскільки цінними є канали та їх програми для потокового мовлення, яке пропонує Disney. Після того як влітку Ігер заявив, що може уявити Disney без лінійного телебачення, почали надходити перші пропозиції про купівлю.
Однак Ігер підтвердив, що він бачить чотири основні стовпи майбутнього Disney: потокове мовлення, тематичні парки, кінофільми та спортивний канал ESPN. На сьогоднішній день ESPN є важливим джерелом доходу для Disney у кабельному бізнесі; Ігер хоче запустити потоковий сервіс ESPN до 2025 року.
У четвертому кварталі, що завершився у вересні, компанія Disney збільшила консолідований виторг на п’ять відсотків до 21,24 млрд дол. Прибуток зріс з 254 до 694 млн дол.