Суд скасував правила Фрайбурга щодо паркування для резидентів

21

За останні півтора роки резидентний дозвіл на паркування для середнього автомобіля у Фрайбурзі коштував 360 євро. Близько одного євро на день – начебто не так багато. Але оскільки до 2021 року за паркування для резидентів потрібно було платити лише 30 євро, член міської ради від ВДП подав позов проти такого значного підвищення. У вівторок він здобув перемогу у Федеральному адміністративному суді.

Суд у Лейпцигу визнав закон Фрайбурга про плату за паркування недійсним. Це рішення розглядається як сигнал для інших муніципалітетів, які займаються проблемою паркування для резидентів.

Федеральний адміністративний суд побачив три причини недійсності: по-перше, місто мало видати законну постанову, а не статут. Федеральний закон про дорожній рух лише уповноважує місто на це. По-друге, суд визнав неприпустимими через соціальні причини різні скорочення, які містяться в ухвалі. По-третє, стрибки в оплаті, передбачені для автомобілів різної довжини, були надто великі. «У крайніх випадках різниця в довжині 50 сантиметрів може призвести до подвоєння плати», – сказала головуючий суддя Ульріке Бік. Це, за її словами, є порушенням принципу рівності.

Проти суми заперечень немає

Однак у Федерального адміністративного суду не виникло заперечень проти базового розміру мит 360 євро на рік. Вони були повністю невідповідні цілям, які переслідувалися при стягуванні зборів. Крім покриття адміністративних витрат, це також включало компенсацію власнику резидентного паркувального дозволу за перевагу, якою він користувався. Резиденти мають можливість паркувати свої автомобілі на вулиці без необхідності виписувати значно дорожчий штраф за паркування або платити за місце паркування на багатоповерховому паркуванні.

Позивач Саша Фієк сказав, що він задоволений рішенням суду «на даний момент». Воно стало важливим сигналом для муніципалітетів, які мають правову визначеність. Водночас, однак, було зрозуміло, що процес триватиме. У Фрайбурзі зараз необхідно провести переговори про те, як може виглядати нове правове положення щодо плати за паркування для мешканців.

Читайте також:  Німеччина стагнує у сприйнятті корупції

Три роки тому стався рішучий перелом у питанні про паркування для резидентів. Бундестаг і Бундесрат відмінили загальнонаціональний ліміт, що діяв до цього моменту, у розмірі 30,70 євро на рік. З того часу федеральні землі та муніципалітети отримали можливість регулювати розмір плати для міських кварталів зі значним дефіцитом місць для паркування. Тепер Федеральний адміністративний суд зрозумів питання, у якій формі це має відбуватися.

Обережне підвищення плати

За даними Німецької екологічної допомоги (DUH), муніципалітети досі досить нерішуче підвищували плату за паркування для жителів. Наприкінці минулого року DUH опублікувала огляд, згідно з яким лише 13 із 104 опитаних міст підвищили плату за паркувальні дозволи для резидентів.

Автомобільний клуб ADAC зазвичай закликає муніципалітети до помірного підвищення. «Рівень плати за паркування повинен насамперед ґрунтуватися на переважному паркувальному тиску. Підвищення плати – якщо воно необхідне – має бути помірним та соціально прийнятним», – заявили в ADAC.

ЗАЛИШИТИ КОМЕНТАР

Введіть свій коментар!
Введіть тут своє ім'я