З розвитком штучного інтелекту (ІІ) Асоціація вчителів Баварії (BLLV) закликає до реформування класичної системи оцінювання – і швидко.
«Я вважаю, що швидкий розвиток штучного інтелекту не дозволяє нам повільно розвивати оцінку успішності. Ми повинні усвідомити, що наша система оцінки успішності застаріла», – сказала президент BLLV Сімона Фляйшманн в інтерв’ю Deutsche Presse-Agentur у Мюнхені.
У п’ятницю стало відомо, що деякі учні Гамбурга підозрюються в тому, що списували на іспитах на атестат зрілості за допомогою програм штучного інтелекту та використовували ChatGPT. У Баварії, за даними Міністерства освіти, таких підозрілих випадків на випускних іспитах поки що не було.
Скептицизм міністра освіти Баварії
«Те, як працює наша шкільна система, логіка системи, зараз сягає своєї межі. Це пов’язано з тим, що ми просто стоїмо на місці, – критикує Фляйшманн. «Ми, як і раніше, хочемо відбирати, сортувати, ставити оцінки. Але в майбутньому ми маємо оцінювати процеси, а не результат».
Міністр культури Баварії скептично ставиться до цієї вимоги. Міхаель П’яцоло (Вільні виборці) не хоче в майбутньому обходитися без оцінок у школі. «Я дотримуюсь думки, що оцінки потрібні, і багато учнів також хочуть оцінок. Вам потрібні відомості про успішність, щоб самим знати, як ви встигаєте з окремих предметів», – сказав він у суботу в інтерв’ю газеті Deutsche Presse-Agentur.
Асоціація вчителів середніх шкіл Німеччини (VDR) також не надто високої думки про цю вимогу: «Оцінки та ІІ – це взаємовиключні поняття? Яка логіка стоїть за цим передбачуваним твердженням, розуму незбагненно», – сказав Юрген Бем, національний голова VDR. «Тільки тому, що цифрові термінали не були перевірені на іспитах у Гамбурзі, оцінки мають бути скасовані? Принаймні, з часів появи калькулятора з графічним інтерфейсом, відповідальність за дотримання особливих запобіжних заходів під час іспитів лежить на міністерствах і, зрештою, на вчителях».