Хто винен у катастрофі судна?

16

«Через них наш човен затонув», – кажуть мігранти про грецьку берегову охорону. «Їм не потрібна була наша допомога», – виправдовується влада. Через тиждень після серйозної аварії човна з багатьма сотнями загиблих мігрантів у Середземному морі, увага більше зосереджена не на пошуку тих, хто вижив, а на винних. Для одних це контрабандисти, для інших – берегова охорона чи ЄС та його міграційна політика, а для третіх – самі мігранти, бо вони вирушили у небезпечну подорож. А де була прикордонна агенція ЄС Frontex?

Що насправді сталося за кілька годин до трагічної події посеред ночі у відкритому морі, залишається незрозумілим і суперечливим, незважаючи на нові подробиці. Огляд:

Контрабандисти

Незабаром після того, як човен затонув, грецька преса безжально опублікувала фотографії дев’яти людей. Єгиптяни віком від 20 до 40 років, які дивляться в камеру частково з благанням, частково зі страхом, а в одному випадку навіть цілком дружелюбно, як стверджують, були контрабандистами на борту злощасного судна. За словами тих, хто вижив, вони могли вільно пересуватися бортом, у той час як до 700 пасажирів були змушені сидіти навпочіпки на підлозі з підтягнутими колінами під час багатоденної подорожі. Один із них, як то кажуть, патрулював з ціпком і залякував людей. Влада вважає, що ці люди є частиною банди контрабандистів, яка за останні місяці організувала до 18 подібних поїздок.

Берегова охорона

Спочатку інформація про катастрофу від берегової охорони лише проникла до громадськості. В останніх повідомленнях ЗМІ, з посиланням на заяви, що вижили, йдеться, що патрульний катер берегової охорони відчепив катер, коли той зупинився і потягнув у бік Італії, тобто катер. спробував відштовхнутися. Берегова охорона заперечує це. Капітан патрульного катера стверджує, що пришвартував судно з біженцями до носа, щоб доставити його до грецьких вод і забезпечити безпеку. Але екіпаж цього не хотів. Були чути крики «Немає допомоги!» і “Вперед, в Італію!”, їм не потрібна була допомога, вони хотіли пливти до Італії. Зрештою, мігранти відв’язали мотузку та продовжили свій шлях. Тільки через деякий час, за словами представників берегової охорони, човен знову зупинився, почав розгойдуватися і перекинувся.

Читайте також:  Лист Фезеру: депортуйте злочинців до Афганістану

Звинувачення у відштовхуванні тут нелогічні: від місця події до територіальних вод Італії було б понад 200 морських миль, а до італійської морської рятувальної зони – ще добрих 100 морських миль. Щоб відбуксирувати човен туди, знадобилося б кілька днів. Відстань до грецького узбережжя, з іншого боку, становила лише близько 50 морських миль.

За іншими даними, човен вже був непридатний для плавання – звинувачення тут полягає в тому, що берегова охорона мала втрутитися, навіть якщо інцидент стався в міжнародних водах і біженці відмовилися від допомоги. Влада також спростовує це: катер продовжив свій шлях, хоч і повільно.

Експерти також зазначають, що непрошене втручання чиновників могло призвести до паніки на судні та викликати його затоплення. За даними берегової охорони, причиною перекидання стала масова паніка на борту, яка сталася через те, що двигуни судна неодноразово виходили з ладу.

Поки що неясно, яку інформацію може мати прикордонна служба ЄС Frontex, яка могла б пролити світло на ситуацію. У вівторок грецькі ЗМІ опублікували пташиного польоту судна, які, як стверджується, були отримані від Frontex. Сама агенція стверджує, що виявила судно за день до того, як воно затонуло.

Мігранти

Мігранти були нещасні не лише на борту. Родичам надали відеозаписи, на яких видно, що люди були практично замкнені та чекали в лівійському порту Тобрук протягом кількох тижнів, перш ніж вирушити в дорогу. «Вони тримали їх там цілий місяць», – розповів грецьким ЗМІ один із родичів, який втратив свого двоюрідного брата і сказав, що підтримував з ним телефонний зв’язок. «Їм мали дати човен якомога більше, але в результаті це був рибальський човен». За повідомленнями, під час плавання протягом семи днів не було чого їсти і майже не було питної води. «На борту були суперечки через останні краплі води. І були смерті ще до того, як судно затонуло», – сказав родич.

Читайте також:  Вехслер очолює список ХДС на європейських виборах

У районі катастрофи берегова охорона продовжує пошуки загиблих через тиждень після катастрофи, хоча ніхто не знайдено вже кілька днів. У понеділок було знайдено ще три тіла, внаслідок чого офіційна кількість загиблих досягла 81 особи. Разом із 104 тими, хто вижив, це становить близько 200 осіб – стільки, як показують фотографії, знаходилося на палубі судна. Сотні інших людей, проте, ймовірно, були під палубою.

Затонуле судно

Експерти не мають особливих надій на порятунок судна та сотень інших загиблих. Катер затонув у найглибшій точці Середземного моря, на глибині понад 5000 метрів. “Це дуже велика глибина – водолази не можуть працювати там взагалі, і це також залежить від того, в якому стані знаходиться судно”, – говорить Маркус Бентін, професор морської інженерії в Університеті прикладних наук Емдена/Леєра. Можна було б використовувати дистанційно керовані пристрої, але це було б надзвичайно складно та дорого».

Погляд на історію показує: навіть «Титанік» на глибині 3800 метрів так і не був врятований, незважаючи на великий інтерес. Те саме можна сказати і про пором «Естонія», який затонув у 1994 році з 852 загиблими і був оголошений місцем упокою. Він лежить у морі між Швецією та Естонією – на глибині всього 80 метрів.

ЗАЛИШИТИ КОМЕНТАР

Введіть свій коментар!
Введіть тут своє ім'я