Чи можливо покінчити із залежністю від китайських виробників літій-іонних батарей? Екологічна організація Transport&Environment (T&E) провела дослідження.
ЄС може сам виробляти достатньо літієвих батарей
Європейська екологічна організація Transport & Environment (T&E) закликає Брюссель надати велику підтримку незалежному виробництву автомобільних акумуляторів у ЄС. До 2027 року співтовариство держав зможе покінчити із залежністю від літій-іонних батарей китайських виробників: ЄС може сам виробляти достатньо літієвих батарей.
Однак такі виробники, як американський електромобіль-першопрохідник Tesla і шведська компанія Northvolt, можуть активніше орієнтуватися на США, враховуючи високі можливості субсидування у Сполучених Штатах, йдеться у доповіді організації.
Половина літій-іонних батарей, які використовуються в ЄС, вже виробляється в Європі, йдеться у повідомленні. “Але Закон про зниження інфляції змінив правила гри”, – сказав глава T&E Germany Себастьян Бок, говорячи про субсидії США. “Необхідно збільшити фінансування в Європі, інакше ми ризикуємо втратити заплановані заводи з виробництва батарей та робочі місця в Америці”.
Оголошено про мільярди, які будуть інвестовані у фабрики з виробництва блоків
США пообіцяли значні субсидії виробникам електронних автомобілів та акумуляторів у Законі про зниження інфляції, якщо вони інвестуватимуть у США. У Європі виробники батарей, такі як китайський промисловий гігант CATL, корейці із Samsung SDI та шведи з Northvolt, оголосили про мільярдні інвестиції. Такі автовиробники, як Volkswagen, Mercedes-Benz та Stellantis, також інвестують гроші в заводи з виробництва елементів живлення, а інші, наприклад, BMW роблять оптові замовлення у постачальників батарей.
Акумуляторна безпека ЄС диктує: потрібно достатньо своїх літієвих батарей
Однак після ухвалення президентом Джо Байденом пакету американських субсидій баланс сил загрожує зміститися у бік США. Є сумніви в тому, що Northvolt, наприклад, все ж таки побудує завод у Шлезвіг-Гольштейні, як планувалося раніше. T&E закликає до створення європейського фонду розвитку, який фінансується за рахунок спільного випуску облігацій. Фінансування з цього фонду мають отримувати тільки ті продукти, які також субсидуються Законом про зниження інфляції, наприклад електромобілі, акумулятори та відновлювані джерела енергії. На думку T&E, гроші мають надходити безпосередньо до компанії, щоб уникнути повільного витрачання коштів, що спостерігається під час використання інших інструментів субсидування.
.