Імпульсивні купівлі непотрібних товарів – це не лише додаткова витрата грошей, а й витрата часу. Однак саме до них покупців штовхають торговці, пускаючи в хід не завжди очевидні прийоми та прийоми. Розповідаємо, як підходити до магазинних покупок правильно та не переплачувати зайве за непотрібне.
Як показало дослідження споживчих навичок, найчастіше люди купують молочні продукти. Саме тому вони і розташовані в самій глибині магазину — так, щоб людина пройшла повз полиці з іншими товарами і набила свій кошик тим, що йому насправді не потрібно.
Тому перед походом в магазин має сенс скласти список покупок – це дозволить вам швидко купити тільки те, що необхідно і не затримуватись у випадкових полиць.
Уникнути зайвої витрати часу та грошей також може допомогти вивчення сайтів магазинів та буклетів зі знижками. Однак не поспішайте купувати кожен товар за акцією — далеко не факт, що він вам справді знадобиться: навпаки, саме як купівлю “акційних” продуктів слід підходити ще більш вдумливо.
Якщо ви йдете в магазин з дітьми, заздалегідь домовтеся з ними, що кожен зможе взяти лише по одному товару і заздалегідь встановіть ціну. Також встановіть собі бюджет, який було б небажано перевищувати.
Великі візки для покупок
Великі візки для покупок призначені не для зручності покупців, а для того, щоб людина купила якнайбільше – адже порожні візки підсвідомо хочеться заповнити, так працює наш мозок. До того ж, дно візка має кут нахилу — і це теж невипадково: у такий спосіб покупки “вислизають” з поля зору покупця. В результаті людина підсвідомо продовжує вважати, що візок порожній і отримує сигнал брати нові та нові товари. Тому радимо вибирати невеликі візки, а краще — кошики: їх доведеться нести в руках, а отже — тяжкість кошиків не розташовуватиме до довгих і неквапливих прогулянок уздовж полиць.
Подивіться на нижні полиці
Товари, які приносять найбільший прибуток, розміщуються лише на рівні очей дорослої людини (приблизно 1,50–1,70 м). Товари з цих полиць купують на 30% частіше, ніж ті, що вищі та нижчі. Дешевші товари кладуть на нижні полиці, щоб їх забрати, до них потрібно нахилятися. Саме це ми радимо робити.
Заощаджуйте на упаковці
У ціну кожного розфасованого та упакованого товару включено як вартість пакувального матеріалу, так і оплату праці. Будинки, розкладаючи продукти, ви можете помітити, що деякі упаковки відразу ж вирушають у відро для сміття – картонні вкладиші, пластик, плівка, пакет, коробка.
Тому може вигідніше купити цілу курку в пакеті, а не чотири окремо розфасовані курячі гомілки, а замість чотирьох пачок сиру по 200 г — одну пачку сиру по 800 г.
Корисно
Використовуйте карти знижок і купони. Наприклад, при покупці продуктів можна отримати купон на знижку в найближчій аптеці – це може стати в нагоді.
Також слідкуйте за діями касирів — вони теж люди і можуть помилятися: буває й так, що ціни товару на прилавку та на касі не збігаються, і про це треба повідомити.
.