Шольц та Хабек їдуть на Рюген

25
Плани уряду Німеччини щодо будівництва терміналу зрідженого природного газу на острові Рюген вже кілька місяців викликають протидію на острові. Шольц і Хабек їдуть на Рюген: Сьогодні федеральний канцлер Олаф Шольц (СДПН) та федеральний міністр економіки Роберт Хабек («зелені») хочуть особисто умовити місцевих на це будівництво.

Міністр-президент землі Мекленбург-Передня Померанія Мануела Швезіг (СДПН) також оголосила, що візьме участь у зустрічі з представниками муніципалітетів, бізнесу та асоціацій у Бінці (17:00). Насамперед, від федерального уряду чекають на докази реальної потреби в терміналі.

Під враженням енергетичної кризи, що вибухнула після нападу Росії на Україну, федеральний уряд енергійно просуває створення власної структури імпорту зрідженого природного газу (ЗПГ). Це покликане замінити нестачу постачання газу з Росії. У найкоротший термін були побудовані імпортні термінали – на Північному морі, а також у Західній Померанії. У Любміні, Швезізі та Шольці в середині січня відкрився приватний термінал.

Навколишнє середовище та туризм під загрозою

Як ще один термінал у Балтійському морі для вивантаження та регазифікації ЗПГ планується використовувати спеціальне плавуче судно, зафрахтоване федеральним урядом біля берегів Рюгена або на його узбережжі. Противники на острові вбачають у цьому загрозу для навколишнього середовища та туризму, який особливо важливий для острова. Протягом кількох місяців вони докладали всіх зусиль: демонстрації, опитування, петиція до Бундестагу, заяви та листи до Берліна, які, за їхніми словами, досі залишаються без відповіді.

Попри це федеральний уряд останнім часом продовжує створювати факти. Лише у понеділок стало відомо, що федеральний уряд купив для терміналу ЗПГ невикористані труби з німецько-російського газопроводу «Північний потік 2» дном Балтійського моря. Згідно з раніше інформацією уряду землі Мекленбург – Передня Померанія, труби «Північного потоку 2» загальною довжиною 60 кілометрів зберігаються в Засниці на острові Рюген.

Читайте також:  Армія Ізраїлю відклала наземний наступ

Тим часом досі неясно, де саме федеральний уряд хоче розмістити свій плавучий термінал. Після бурхливих заперечень федеральний уряд відмовився від варіанта розміщення терміналу за п’ять кілометрів від Зелліна. Також обговорюється порт Мукран або віддалене місце на Балтійському морі. “Рішення про місце розташування буде прийнято якнайшвидше”, – заявило зовсім недавно Федеральне міністерство економіки.

Переговори навряд чи будуть легкими

Термінал має бути підключений до мережі газопроводів у Лубміні, в передгір’ях Померанії. Саме тут сходяться кілька трубопроводів, якими спочатку розподілялися десятки мільярдів кубометрів газу з німецько-російських газопроводів «Північний потік 1 та 2». Звідси газ може транспортуватись, зокрема, на південь Німеччини. За даними Федерального міністерства економіки та технологій, інфраструктура ЗПГ на східному узбережжі Німеччини також створює можливості імпорту для сусідів із Центральної та Східної Європи, які досі постачали російський газ і повинні також компенсувати ці обсяги.

Критики, з іншого боку, говорять про непотрібні надмірні потужності. Переговори у Бінці навряд чи будуть легкими. Общини на південному сході острова заздалегідь висловилися проти діалогу, що давно назрів. Їхня опозиція проекту залишається незмінною. Лише напередодні переговорів представники курортної асоціації попередили про можливі негативні наслідки. Курорти Балтійського моря під загрозою позбавлення терміналів свого статусу. Це матиме радикальні наслідки для туристичної зони Рюгена, йдеться у їхній заяві.

ЗАЛИШИТИ КОМЕНТАР

Введіть свій коментар!
Введіть тут своє ім'я