Прогрес у відновленні танкера ООН біля берегів Ємену

14

Величезний плавучий резервуар для зберігання нафти іржавіє біля узбережжя охопленої громадянської війни країни Ємен. У рамках безпрецедентної операції Організація Об’єднаних Націй організує викачування нафти.

 

Прогрес у відновленні танкера ООН біля берегів Ємену

Уряд Німеччини бачить прогрес у місії Організації Об’єднаних Націй (ООН) щодо вилучення понад мільйона барелів сирої нафти з танкера, що зазнав катастрофи, біля берегів Ємену.

«Попередні технічні випробування з викачування нафти йдуть повним ходом і майже завершені», – заявила в інтерв’ю берлінській газеті Deutsche Presse-Agentur начальник відділу із запобігання кризам, стабілізації, миробудуванню та гуманітарній допомозі Федерального міністерства закордонних справ Дайке Потце. «Подібні дії – абсолютна новинка для ООН», – наголосила вона.

У ході розслідування експерти встановили, що ситуація на судні, на щастя, не настільки критична, як ми побоювалися.

Танкер під загрозою розлому

Операція ООН біля берегів Ємену, країни, охопленої громадянською війною, покликана запобігти неконтрольованому витоку 1,1 мільйона барелів нафти, що знаходиться на старому танкері Safer, і викликати розлив нафти. Судно «Сафер», яке під контролем повстанців Хуті, вже багато років лежить у Червоному морі приблизно за дев’ять кілометрів від узбережжя Ємену і загрожує розламатися на частини. Це призведе до гігантського розливу нафти з руйнівними екологічними та економічними наслідками у Червоному морі та навколо нього. Судно завдовжки 350 метрів не обслуговувалося з 2015 року через громадянську війну в Ємені.

Вважається, що в танкері міститься майже вчетверо більше нафти, ніж витекло з танкера «Exxon Valdez», що сів на мілину, біля берегів Аляски в 1989 році. Аварія “Exxon Valdez” вважається однією з найбільших екологічних катастроф у морському судноплавстві.

За оцінками ООН, кількість людей, які безпосередньо постраждали від шкоди навколишньому середовищу та здоров’ю, становить дванадцять мільйонів осіб. Внаслідок витоку нафти екосистема може бути зруйнована на десятиліття, а міжнародна торгівля через Суецький канал може бути серйозно порушена. У Джибуті на Африканському Розі друге судно, куплене ООН, «Наутика», чекає на підхід до танкера «Сафер», щоб можна було перекачати нафту.

Читайте також:  Запущено другу приватну місію на МКС

Потцель сказав, що підготовчі роботи з відкачування нафти майже завершені. Водолази перевірили, чи немає додаткового ризику ззовні. Крім того, було взято проби для уточнення якості нафти з метою можливого перепродажу. Ці зразки ще були проаналізовані. Тепер ми чекаємо на сигнал «Старт», щоб «Наутика» могла приступити до відкачування нафти». Відкачування, ймовірно, триватиме кілька тижнів, сказав він.

Дуже складна та небезпечна операція

ООН та експерти зробили все можливе, щоб мінімізувати ризики, сказав Потцель. “Але ніколи не можна виключати можливість того, що щось станеться”. Танкер «Сейфер» був 40-річним судном, яке іржавіло і не обслуговувалося роками, як це мало бути. Завжди існує залишковий ризик навіть після відкачування, оскільки на борту залишається деяка кількість мазуту. Незважаючи на всі запобіжні заходи, це, як і раніше, дуже складна і небезпечна операція.

У 2022 році ООН та Нідерланди зібрали гроші на операцію на конференції. Загальна вартість була оцінена у 144 мільйони доларів. Німеччина посідає третє місце серед країн-донорів з добрими 12 мільйонами доларів США, поступаючись Саудівською Аравією (18 мільйонів) та Нідерландам (15 мільйонів доларів).

Добре, що уряд Саудівської Аравії «нещодавно виділив додаткові гроші на відновлення», – сказав Потцель. Міністр закордонних справ Анналена Баєрбок (зелені) активно агітувала за таку додаткову підтримку під час своєї поїздки до Перської затоки у середині травня. Потцель говорить про важливу ознаку того, що відповідальність бере на себе та регіон. “Це показує, що саудівські партнери також знають, який вплив на них надасть така катастрофа”. Крім Саудівської Аравії, в акції також беруть участь Катар та Кувейт.

«Це залишається великою проблемою»

Для завершення місії все ще не вистачає 28 мільйонів доларів США – додаткові гроші все ще потрібні для двох останніх етапів операції, сказав Потцель. У Німеччині, наприклад, звернулися до приватного сектору та запросили додаткову підтримку у листі до 90 компаній та асоціацій. ООН також продовжує свої зусилля щодо звернення до держав, а також до міжнародних асоціацій та приватних компаній. “Це залишається великою, великою проблемою”, – сказав Потцель.

Читайте також:  Крокодил з'їв рибалки в Австралії

Посилаючись на громадянську війну, Потцель сказав, що повстанці Хуті зобов’язалися зберегти вільні шляхи для відновлення. Уряд Німеччини розглядає цю місію «як приклад того, як спільне вирішення справді великої проблеми може призвести до успіху». Ця акція може також стати вкладом у формування майбутнього. Не варто покладати надто багато надій на те, що це важливий поворотний момент. Але це, безумовно, добрий знак».

Ємен знаходиться на півдні Аравійського півострова. Шиїтські повстанці-хуті захопили значну частину північного Ємену під час повстання, яке триває з 2014 року, а також контролюють столицю Сану. Повстанців підтримує шиїтський Іран. Саудівська Аравія та її союзники воюють разом із урядом країни проти хутистів із 2015 року. У Ємені відбувається одна з найстрашніших гуманітарних катастроф у світі. Близько 21 мільйона людей залежать від тієї чи іншої форми гуманітарної допомоги та захисту.

ЗАЛИШИТИ КОМЕНТАР

Введіть свій коментар!
Введіть тут своє ім'я