Правила видачі прав водія: Країни ЄС позиціонують себе

10

Щороку на дорогах країн ЄС гине понад 20 000 людей. ЄС хоче змінити цю ситуацію, ввівши, зокрема, нові вимоги до прав водія.

Транспорт – Правила видачі прав водія: Країни ЄС позиціонують себе

Міністри транспорту країн-членів ЄС хочуть зробити європейські дороги безпечнішими, ввівши нові вимоги до посвідчень водія.

Сьогодні вони зустрічаються у Брюсселі, щоб остаточно сформулювати свою позицію та розпочати вирішальні переговори з Європейським парламентом. Правила, спочатку запропоновані Комісією ЄС, вже потрапили до заголовків газет у Німеччині: деякі побоюються, що в майбутньому люди похилого віку будуть зобов'язані проходити медичні огляди.

Проблема обов'язкових медичних оглядів

Однак у цей час це неможливо. Федеральний міністр транспорту Фолькер Віссінґ (СвДП) вже дав зрозуміти, що він відкидає обов'язкові медичні огляди для людей похилого віку. У той же час, пропозиція Комісії дає країнам ЄС можливість маневру і в принципі допускає проведення таких обов'язкових оглядів. Таким чином, національні уряди мають свободу вибору.

Імовірність того, що країни ЄС захочуть змінити це та вимагати обов'язкового обстеження, відповідно, невелика. У багатьох європейських країнах, таких як Ірландія, Люксембург та Нідерланди, тести потрібні з певного віку, згідно з інформацією організації Європейської ради з безпеки на транспорті (ETSC) у 2021 році.

Однак, у пропозицію Комісії можуть бути внесені зміни і в інших деталях. У березні Комісія ЄС запропонувала, щоб права водія для людей старше 70 років оновлювалися кожні п'ять років. Для цього потрібно буде пройти самооцінку придатності до водіння, або медичний огляд. Теоретично термін дії та вимоги можуть бути змінені.

Інші зміни на порядку денному

Крім вирішення проблеми літніх водіїв, на порядку денному стоять інші зміни. Наприклад, водіння із супроводом у віці 17 років може стати стандартом на всій території ЄС, а також поширитися на вантажні автомобілі. Випробувальний термін може стати стандартом на всій території ЄС. Пропозиції Комісії ЄС також вказують на те, що за певних умов важчі будинки на колесах, наприклад, можна буде водити, маючи права водія на легковий автомобіль. Обговорюється також можливість використання цифрових прав водія для мобільних телефонів.

Читайте також:  Суперечки навколо оборонного бюджету США

Після того, як країни-члени ЄС узгодять свою позицію, проект ще належить узгодити з Європейським парламентом, який також бере участь у розробці законодавства. У цих переговорів можуть виникнути деякі суперечки. Каріма Деллі, євродепутат, яка очолює комітет із транспорту, закликала до неоднозначного посилення правил.

Проте нині малоймовірно, що «зеленому» політику вдасться просунути такі пропозиції, як обов'язковий медичний огляд, значні обмеження для нових водіїв чи суворіші обмеження швидкості. Парламент ще не визначився зі своєю позицією. Ймовірно, перша перевірка громадської думки відбудеться у четвер, коли парламентський комітет з транспорту голосуватиме з питання реформи директиви про права водія.

ЗАЛИШИТИ КОМЕНТАР

Введіть свій коментар!
Введіть тут своє ім'я