Міністри транспорту дуже сподіваються, що Олаф Шольц виділить обіцяні кошти на квиток до Німеччини. Інакше він незабаром стане дорогим для пасажирів.
Підвищення ціни квитка за 49 євро хвилює багатьох мешканців Німеччини. Адже німецькі мешканці звикли вже до цієї економії на залізницях минулого року.
Міністри транспорту федеральних земель зустрічаються в Мюнстері, щоб обговорити майбутнє місцевого громадського транспорту, який постраждав від хвиль страйків – але без федерального міністра транспорту Фолькера Віссінга (СвДП).
Він посилає двох державних секретарів. Центральним питанням є квиток до Німеччини, ціна якого наразі становить 49 євро. Але як довго ця ціна протримається? Ймовірно, це залежить від того, чи стримає канцлер Олаф Шольц своє слово.
Підвищення ціни квитка за 49 євро: чи порушить канцлер свою обіцянку
Квиток до Німеччини вже продали понад 11 мільйонів разів. Він зарекомендував себе як важливий чинник місцевого громадського транспорту з моменту його запровадження 1 травня 2023 року. Але, незважаючи на успіх, проблеми великі, особливо щодо фінансування.
“Довгострокове фінансування залишається проблемою”, – підкреслює Олівер Крішер (“Зелені”) Німецькому агентству друку. Він пропонує зробити квиток більш вагомим як робочий квиток, щоб отримати додатковий дохід за рахунок внесків роботодавців. Однак залишається відкритим питання про те, чи вдасться зберегти ціну 49 євро і як довго це триватиме.
Міністри транспорту домовилися, що ціна квитка до Німеччини цього року залишиться стабільною – на підставі зобов’язання канцлера надати для цієї мети кошти, що залишилися, у розмірі 350 мільйонів євро. Але ці кошти досі не перераховані і гроші терміново потрібні державам і транспортним компаніям.
Якщо кошти не буде перераховано, підвищення ціни квитка за 49 євро цього року може бути неминучим. На даний момент неясно, наскільки високою може бути ця цифра. Однак це, ймовірно, призведе до серйозної втрати довіри серед пасажирів.
Невизначеність щодо динаміки цін на Deutschlandticket збережеться і після цього року. Міністр економіки землі Шлезвіг-Гольштейн Клаус Руе Мадсен зазначає, що в майбутньому можливе збільшення фінансового навантаження на пасажирів.
Федеральний уряд виділятиме 1,5 мільярда євро щорічно до 2025 року. Федеральні землі вимагають надійних зобов’язань на наступний період, щоб зберегти привабливість та доступність громадського транспорту.
Для цього їм потрібні фінансові ресурси для розширення та модернізації місцевого громадського транспорту. Саме тому на конференції міністрів транспорту важливо обговорити загальне фінансування місцевого громадського транспорту, наголошує Олександр Меллер із Асоціації німецьких транспортних компаній (VDV).
Без масштабних інвестицій та надійного фінансування Deutschlandticket може втратити свою привабливість і зробити менш ефективний внесок у транспортний перехід.