Комісар з питань оборони закликає до більшої оперативності при реалізації програм вартістю мільярди євро

105

Уповноважений федерального уряду у справах збройних сил Єва Хьогль вимагає регулярного звіту про модернізацію бундесверу зі схваленого парламентом 100-мільярдного спеціального фонду на озброєння та обладнання. Для того, щоб швидше досягти прогресу в повному оснащенні збройних сил, необхідно також хоча б тимчасово відмовитися від складного склепіння правил, сказав політик СДПН в інтерв’ю берлінській газеті Deutsche Presse-Agentur.

«100 мільярдів євро не мають бути присуджені в рамках існуючих структур та процедур. Тоді ми не рухатимемося вперед», – сказав Хегль. Вона додала, що пропозицію має зробити Міністерство оборони.

Численні бесіди з солдатами

Згідно зі статтею 45b Основного закону, комісар оборони допомагає Бундестагу здійснювати парламентський контроль над збройними силами. Але вона також вважається захисником солдатів, які можуть звернутися до неї будь-коли. Хегль побував на об’єктах Бундесверу і провів багато часу, спілкуючись із солдатами. Вона сказала: «100 днів на рік, третину року, я перебуваю в дорозі».

За її оцінкою, у збройних силах існує велике й виправдане очікування на те, що повне оснащення тепер просуватиметься швидко. За її словами, під час пандемії в Короні Німеччина змогла дуже швидко змінити низку правил. «Зараз у нас така ситуація, в Україні триває війна, ми маємо адаптувати наші правила. І це не означає «більше і ще складніше», а скоріше «прискорити та оптимізувати». Це можна зробити на тимчасовій та європейській основі», – сказала вона.

І: «Без окремого склепіння правил для цієї ситуації ми не зможемо витратити ці 100 мільярдів євро так швидко та концентровано, як це необхідно». У Бундестазі, за її словами, це забезпечило б більшість.

Хегль: «Звіт про поворот» мав би сенс

У той же час комісар з оборони хоче більшої прозорості та регулярно оновлюваного звіту про те, на що витрачено 100 мільярдів євро, що було замовлено та чого вдалося досягти. Хегль: «У нас є щось подібне, наприклад, із підтримкою України. Я думаю, що регулярне підбиття підсумків, звіт про обіг, мало б сенс при випуску спеціальних фондів.

Читайте також:  Змова "громадян Рейху": подробиці

Вже зроблено деякі добрі кроки, такі як Закон про прискорення закупівель, використання винятків у європейському законодавстві про закупівлю у разі інтересів державної безпеки («Стаття 346 TFEU»), а також підвищення порогових значень для присудження винагороди за приватними договорами з 1000 до 5000 євро.

Комісар з питань оборони попередив, що увага має бути зосереджена не лише на обладнанні, але й на персоналі. «Ми багато говоримо про техніку, але суть питання полягає в особовому складі. Бундесвер складається насамперед із 182 000 солдатів», – сказала вона. Вона відчувала себе в бундесвері дуже обтяженою. Хёгль: «У щорічному звіті федерального уповноваженого у справах збройних сил багато років говориться: 20 000 посад не заповнені, й у багатьох місцях необхідна людина перебуває на потрібної посади у час».

Реалістичне зображення замість глянсових плакатів

Комісар з питань оборони також радить переглянути рекламу бундесверу, яка має показувати реалістичне уявлення про службу. В останні роки на глянсових плакатах іноді відсутня згадка про службу у збройних силах, а також змінено мову.

Наприклад, посада командира танка рекламувалася як “Командир групи (m/f/d) танкових військ”. Кар’єра сержанта в елітному підрозділі KSK в даний час пропонується як “Teamleitung Kommando Spezialkräfte” (“Ви керуватимете підрозділом командос як на тренуваннях, так і в бою”), хоча тільки бойові плавці ВМС взагалі приймають прямих кандидатів з цивільного життя.

«Я критикую те, що останніми роками часто вдається, що бути солдатом – це нормальна робота. Це не так», – сказав Хегль. «Має бути чесна реклама, у якій ясно сказано, що вона означає». На її досвід, молодих людей «набагато менше цікавлять барвисті картинки та фільми», ніж повідомлення від знайомих та родичів.

Читайте також:  Берлін надіслав двох іранських дипломатів

«Отже: плакати, рекламні кампанії та відеоролики на YouTube – це правильно і важливо, але найкращим рекламним носієм для бундесверу є самі солдати. Ось чому такі важливі рамкові умови». Марно представляти бундесвер привабливим, якщо чоловіки та жінки, які потім вступають до лав збройних сил, знаходять на місцях зовсім інше.

Не «минайте стороною» можливі бойові ситуації

«А з 24 лютого ще важливіше сказати, що йдеться про те, щоб протистояти ворогові у бою. Коли виникають сумніви, солдати відстоюють місію своїм життям та фізичною цілісністю. Про це не можна говорити, і це не можна пояснити», – сказав Хегль. Служба в армії – це робота в автосервісі чи адміністрації.

Хегль: «У нас дуже високий відсоток відсіву – близько 18 відсотків тих, хто залишає бундесвер протягом перших шести місяців. Більш реалістичний опис також знизить рівень відсіву, переконаний у цьому».

За словами комісара у справах збройних сил, великою проблемою буде: «Чи ми залучимо достатньо людей у ​​бундесвер?». Хегль: «Міністерство, як і раніше, дотримується плану мати 203 000 солдатів до 2031 року. Це дуже амбітне завдання, і воно буде дуже складним. Я маю сумніви в тому, що ця мета все ще реалістична.

.

ЗАЛИШИТИ КОМЕНТАР

Введіть свій коментар!
Введіть тут своє ім'я