Експорт “чорного золота” з Росії знизився до 3 мільйонів барелів на день.
Росія продовжує втрачати ринки збуту своїх енергоресурсів. Зараз російську нафту переважно купує Китай. Індія та Туреччина також значно збільшили експорт. Частина ще доставляється до Європи. Але вона “закриється” 5 грудня. А пошук нових партнерів поки що проходить невдало для Москви, дізналося агентство Bloomberg.
Хто купує російську нафту
Постачання до Китаю, Індії та Туреччини досягли максимуму в червні — 2,2 мільйона барелів на день. Але за останні чотири тижні показники знизилися приблизно на 380 000 барелів на день. Однак кілька танкерів ще не вказали кінцевих пунктів призначення. Обсяг нафти ними еквівалентний 370 000 барелей щодня.
Це ускладнює завдання моніторингу російського експорту, але більшість цих судів зрештою опиняються в Індії. Найменша кількість прямує далі на схід, до Китаю. Додавання цих судів до уваги призведе до того, що сукупний потік російської нафти до Туреччини, Китаю та Індії практично не зміниться.
Хто купує російську нафту — напрямки:
Європа
Експорт російської нафти морським шляхом до європейських країн скоротився до 740 000 барелів на день. Це на 5% менше ніж тиждень тому.
Менше почали купувати переважно країни Північної Європи та Середземномор’я. У ці регіони потоки впали до тритижневого мінімуму. Але постачання до Італії, навпаки, зросло.
Постачання російської нафти в Західну Європу впали до мінімуму з радянських часів
Країни Західної Європи продовжують скорочувати закупівлю нафти в Росії, не чекаючи загальноєвропейського ембарго, яке набуде чинності з 5 грудня. pic.twitter.com/u2Kxga8iJL
— AS74🇱🇹🇺🇦 (@AS7404542949) October 4, 2022
Сукупний приплив нафти до Болгарії та Румунії впав до п’ятитижневого мінімуму і склав 167 000 барелів на день. Майже весь обсяг, що спрямовується споживачам у Чорному морі, потрапляє до Софії. Раніше болгарський уряд домігся часткового звільнення від заборони ЄС на імпорт енергоресурсів із Росії.
Азія
Постачання азіатським споживачам, а також на судах без вказівки кінцевого пункту призначення, які зазвичай розвантажуються або в Індії, або в Китаї, відновили більшу частину втрат у вересні. Обсяг експорту сирої нафти до Азії в середньому становив 1,8 мільйона барелів на день протягом останніх чотирьох тижнів.
Саудівська Аравія та Іран оголосили знижки на нафту.
Індія та Китай сказали «вистачить» російської нафти: Експорт російської нафти миттєво впав у КНР на 25%, в Індію — на 27%.
Як підсумок: російські поставки в Азію скорочуються четвертий тиждень поспіль. pic.twitter.com/hjuV3FN6H7– rustling (@RustlingJan) July 12, 2022
Більшість судів без зазначення кінцевої точки, як правило, виявляються в Індії. Деякі прямують до Китаю. Окремі танкери пливуть до Об’єднаних Арабських Еміратів або Шрі-Ланки.
Доходи Росії від нафти
Сукупні поставки російської нафти зараз становлять близько 3 мільйонів барелів на день. Вони збільшилися з Балтійського та Чорного морів, але знизилися у тихоокеанському та арктичному регіонах. Дані не включають обсяги видобутку в Усть-Лузі та Новоросійську, визначених як казахстанський сорт KEBCO.
Постачання російської нафти до Азії після початку війни значно зросло
Путін продає в Азію понад мільйон барелів нафти на день. Потік нафтодоларів наповнює путінський бюджет, який почувається набагато краще, ніж гаманці простих громадян. pic.twitter.com/NaGQ6AERDj
– SVTV NEWS (@svtv_news) May 17, 2022
Щодо прибутку від експортного мита на нафту, то воно зросло на 12 мільйонів доларів — до 133 мільйонів доларів. Але середній прибуток за чотири тижні впав на 9 мільйонів. Чотиритижневий показник є найнижчим відколи Росія вторглася в Україну в лютому.
Згідно з розрахунками Bloomberg, ставка експортного мита у жовтні становить 6,06 долара за барель. Це найнижча маржа з лютого 2021 року.
.