Експерти: скорочене навчання для вчителів

12

Пізанська катастрофа та нестача вчителів: німецька система освіти перебуває у хисткому становищі, попереджають експерти. Наразі комісія допомагає політикам наймати вчителів.

Освіта – Експерти: скорочене навчання для вчителів

Це одна з найгостріших проблем німецької системи освіти: нестача вчителів. Постійна наукова комісія (SWK) представила політикам каталог рекомендацій, який був представлений разом із науковою доповіддю на Постійній конференції міністрів освіти та культури (KMK) у Берліні у п'ятницю.

Згідно з резюме доповіді, останніми роками університети вжили низку заходів для інформування студентів та забезпечення їхнього успіху. Проте попит все ще залишається низьким, а рівень відсіву високий – особливо з предметів, у яких спостерігається дефіцит. За даними КМК, це, зокрема, математика, хімія, фізика, музика та мистецтво.

Необхідні надійні дані

У своїй доповіді експерти критикують відсутність точних даних про кількість студентів першого курсу, а також курси навчання та підготовки. Прогнози з конкретних предметів також доступні лише окремих випадках. Це важливо для університетів, щоб мати можливість протидіяти відсіву, каже Олаф Келлер, співголова SWK та керуючий директор IPN – Інституту природничо-математичної освіти імені Лейбніца.

У документі рекомендується одинадцять заходів, наприклад, загальнонаціональна рекламна кампанія про шляхи вступу до педагогічних вузів. Крім того, необхідно забезпечити надійний збір даних про студентів першого курсу, а також дані про відсівання за віком та іншими причинами. Експерти також пропонують відкрити другий шлях у професію вчителя, запропонувавши нову програму здобуття ступеня поряд із традиційним курсом підготовки вчителів. Стажування також може бути скорочено за рахунок кращого поєднання навчання та практики.

Стандарти якості

Катаріна Гюнтер-Вюнш, голова Постійної конференції міністрів освіти і культури та сенатор з питань освіти у Берліні, попередила, що стандарти якості не повинні бути знижені. Якщо поглянути на реальний стан справ у школах, то стає зрозумілим, що викладання вже давно неможливе без притоку нових кадрів, сказала Гюнтер-Вюнш. Існує чимала частка студентів, які викладають у школах під час навчання за програмою бакалаврату – поки що переважно без контролю, наставництва та кваліфікації. Слід обговорити скорочені навчальні курси для викладачів одного предмета чи програми подвійного навчання.

Читайте також:  Вірус синьої мови господарює на фермах у Німеччині

Нестача вчителів нині одна із найгостріших питань освітньої політики. У січні комісія при КМК, яка регулярно випускає рекомендації щодо освітньої політики, намалювала похмуру картину: Школи Німеччини все ще стикаються з дуже тривалим періодом нестачі кадрів, йдеться у заяві комісії. Нестача кадрів ставить під загрозу викладання та знижує його якість.

Ковзання вниз за Пізанською шкалою

Дискусія також проходить у тіні Пізи: лише цього тижня дослідження Pisa показало, наскільки німецька молодь опустилася у своїх результатах. У читанні, математиці та природничих науках школярі 1516 років із Німеччини показали найнижчі результати за весь час проведення дослідження Pisa. У дослідженні Організації економічного співробітництва та розвитку (ОЕСР), опублікованому у вівторок, порівнюються показники у промислово розвинених країнах.

Багато шкіл страждають від гострої нестачі вчителів, у той час як успішність учнів викликає занепокоєння, сказала Фелісітас Тіль, співголова SWK та професор шкільної педагогіки та досліджень розвитку шкіл у Вільному університеті. “З міжнародних досліджень ми знаємо, що навички вчителів мають вирішальне значення для успішного навчання учнів”. Тому вимоги до професії не повинні бути знижені.

ЗАЛИШИТИ КОМЕНТАР

Введіть свій коментар!
Введіть тут своє ім'я