Страйк робочих автозаводів завершився в США

33

Стійкість страйкарів принесла свої плоди: після шести тижнів страйку в автомобільній промисловості США сторони дійшли угод.

Страйк робочих автозаводів завершився в США

Історичний одночасний страйк трьох найбільших американських автовиробників Ford, Stellantis та General Motors (GM) завершено. Страйк робочих автозаводів не був марним. GM останнім із «детройтської трійки» досягла попередньої угоди з профспілкою працівників автопрому (United Auto Workers, UAW). UAW протягом шести тижнів страйкувала одночасно на дев’яти заводах трьох компаній, домагаючись рекордних виплат для своїх членів. Президент Джо Байден привітав результати переговорів. «Ці рекордні угоди – нагорода для працівників автопрому, які пожертвували багатьом, щоб зберегти галузь під час фінансової кризи понад десять років тому».

UAW погодила аналогічну угоду з GM, як і раніше, з двома іншими автовиробниками. За умовами угоди зарплата досвідчених працівників вищої групи зросте на 33%. Як стало відомо агентству Reuters від двох інсайдерів, це збільшить витрати GM на персонал на 7 мільярдів доларів протягом 4,5 років. Інформаційне агентство Bloomberg повідомило, що угода включає 25-відсоткове збільшення погодинної оплати праці та поправку на інфляцію.

За словами представників профспілки, очікується, що робітники припинять страйк, поки новий контракт перебуває на стадії ратифікації. “Ми з нетерпінням чекаємо, коли всі співробітники на всіх наших заводах повернуться до роботи”, – заявила глава GM Мері Барра. Стеллантіс погодився на 25-відсоткове підвищення заробітної плати протягом чотирьох із половиною років. Материнська компанія Chrysler також пообіцяла інвестувати у США 19 млрд. євро та створити 5000 додаткових робочих місць. Стеллантіс також запобіг страйку в Канаді, досягнувши компромісу із заробітної плати. На Ford підвищення заробітної плати становитиме 33% за весь період дії контракту.

Читайте також:  Ганновер дозволяє біженцям розплачуватися карткою

На думку експертів, це важливий успіх для профспілки після того, як UAW пішов на серйозні поступки після фінансової кризи 2008 року, і заробітна плата тривалий час стагнувала. Майже 50 тис. із майже 150 тис. членів профспілки трьох автомобільних компаній призупинили роботу на кількох складальних підприємствах та в центрах постачання запчастин. Через відсутність постачання чи клієнтів постраждали й інші заводи чи постачальники. Страйк уже обійшовся «Детройтській трійці» та їхнім постачальникам у мільярди.

Німецькі автовиробники без профспілок

Компанії побоюються, що зростання вартості робочої сили поставить їх у невигідне становище у конкурентній боротьбі з Tesla чи Toyota, які не укладають колективних договорів із профспілками. Заводи німецьких автовиробників Volkswagen, Mercedes-Benz та BMW також не мають профспілок. Вони розташовані у південних штатах США, де профспілкам доводиться нелегко. Кілька спроб UAW не змогли набрати більшість робочих голосів для початку колективних переговорів на заводах VW і Mercedes.

Експерти очікують, що успіх UAW на переговорах пошириться і на інші галузі. Заробітна плата працівників підприємств, які не беруть участь у переговорах, часом навіть вищі, ніж у роботодавців, які беруть участь у переговорах. За даними Інституту економічної політики, за останні 40 років рівень профспілкового членства працівників у США знизився приблизно вдвічі та становив 11%. На думку Джона Логана з Державного університету Сан-Франциско, угода з UAW може полегшити профспілці завоювання компаній, які раніше не брали участь у колективних переговорах. “Велика трійка” хотіла б, щоб UAW взаємодіяв і з Tesla”, – сказав він. Саме на це профспілка натякає останнім часом. На наступному великому раунді переговорів у 2028 році профспілка вестиме переговори не лише з «великою трійкою», а й із «великою п’ятіркою» чи «великою шісткою».

Читайте також:  Засновник Wikileaks Ассанж може програти судовий позов

За даними опитування, проведеного агентством Reuters, страйк UAW отримав широку підтримку серед населення США. Невдоволення робітників своєю зарплатою на тлі рекордних прибутків сприяло тому, що компанії пішли на поступки, як пояснив Маркос Фельдман, дослідник із фонду, пов’язаного з профспілками. Профспілки також взяли гору в компанії UPS, що займається доставкою посилок, і в компанії Caterpillar, яка виробляє будівельне обладнання. «Зусилля профспілок є найагресивнішими за всю історію, – сказав Фельдман. Тепер важливо їх консолідувати та інституціоналізувати».

ЗАЛИШИТИ КОМЕНТАР

Введіть свій коментар!
Введіть тут своє ім'я