Що таке імідж і як правильно його сформувати, щоб отримати максимум користі

445
імідж бізнесмен

Імідж привертає увагу і підкреслює індивідуальність людини. Його забезпечує не лише суворий костюм чи епатажне вбрання. Важливі складові іміджу мають психологічну основу.

Суть іміджу, його складові та навіщо він потрібен

Що таке імідж? Словник політичних наук визначає імідж як цілеспрямовано формований образ, що покликаний чинити емоційно-психологічний вплив на будь-кого з метою популяризації. Саме слово походить від англ. “image” – ‘образ’, ‘вигляд’. Зазвичай під цим поняттям розуміють саме позитивний імідж, тобто набір позитивних характеристик особи, які навмисно їй приписують.

Слід розуміти, що імідж – це більш спрощене відображення людини, ніж вона є насправді. Саме поняття тісно пов’язане з репутацією. Воно важливе насамперед для публічних осіб – політиків, письменників чи акторів. Крім людини, імідж можуть мати компанії, бренди, продукти.

Хоча імідж і сприймають як стійкий образ, який іноді межує зі стереотипами, але він має досить велику гнучкість, здатний швидко змінюватися і підлаштовуватися під різні ситуації.

Процес створення іміджу називається іміджмейкінг. Він передбачає застосування різних технологій, маніпуляцій, методів просування, які задіюють для формування бажаного образу об’єкта. Крім реальних фактів про персону, імідж створюють на основі піару, пропаганди, реклами, можуть використовуватися вигадані факти про людину, спрямовані на створення штучного образу.

Що входить в імідж людини? До важливих аспектів належить:

  • Зовнішній вигляд (доглянутість, доречний макіяж, зачіска та одяг).
  • Міміка та погляд. Вираз обличчя передає внутрішній світ людини, тому важливо, щоб він відповідав бажаному іміджу.
  • Кінетичний імідж (постава, жестикуляція, хода).
  • Вербальний імідж. Важливим є те, як людина розмовляє, тому на імідж впливає не тільки грамотність мови і словниковий запас, а й тембр, висота голосу та інтонації.
  • Психологічні аспекти. Найважливіші складові іміджу – це внутрішній світ, поведінка, світогляд, принципи та переконання.
  • Фоновий імідж. Відомості, які можна отримати про людину з різних джерел (соцмережі, ЗМІ).
  • Речовий імідж. Речі, що оточують людину, на кшталт автомобіля або інтер’єру квартири, мають підкреслювати створюваний образ.
Читайте також:  Як вибачитися, щоб вас пробачили

Імідж необхідний для привернення уваги до людини або бренду. Він спрямований на створення певного і конкретного враження в інших людей. Оскільки імідж передбачає створення образу, він може не повною мірою відповідати реальному стану людини. Наприклад, для позитивного враження створюють акцент на певних рисах і переконаннях, а ті, які не вписуються в загальну картину іміджу, приховують або ігнорують.

Правила формування іміджу

Як сформувати імідж? Оскільки сформований імідж часто не повністю відповідає реальності, а створюється штучно, важливо опрацювати всі його аспекти. Іміджу має відповідати зовнішній вигляд і поведінка людини, її мова, внутрішній світ і набір цінностей. Позитивний імідж має бути в реальності та в інформаційному полі (соцмережі, ЗМІ).

Зовнішній вигляд і поведінка

Як уточнює онлайн-журнал про психологію Psy Systems, перше, що впадає в око людині під час зустрічі з незнайомцем, – зріст і статура. Найважливішими моментами для позитивного сприйняття людини буде її положення тіла, жестикуляція, поведінка. Наприклад, навіть невисока людина може справити враження впевненої в собі персони, якщо триматиме поставу і показуватиме це своєю позою та жестами. Опущені плечі, навпаки, вкажуть на внутрішні проблеми, і будуть сприйняті як слабкість і невпевненість.

Мова

Гарне враження у людей створює не тільки зовнішній вигляд, а й приємна мова. Найдорожчий і презентабельний костюм не врятує, якщо людина неграмотна, не може сформулювати свої думки, намагається компенсувати маленький словниковий запас жестикуляцією.

Важливо стежити за мовленням, використовувати потрібні інтонації та силу голосу. Щоб цього досягти, можна займатися постановкою голосу з фахівцями. Ораторські здібності допомагають не тільки швидко встановити довірчі стосунки з групою людей, а й донести до них важливі посили та думки.

Читайте також:  5 причин відкласти телефон убік

Перед значущими виступами потрібно відрепетирувати промову перед дзеркалом. Так можна відстежити позу, її зміни, положення ніг, виключити зайву жестикуляцію.

Соцмережі

Популярний журналіст Мурільо Леал наводить важливість фонового іміджу для загальної цілісності образу. Часто людину оцінюють саме за соцмережами. Важливо пам’ятати, що віртуальний світ має відображати реальний. Складно побудувати свій імідж тільки на постах у соцмережах, якщо образ не підкріплений реальністю.

Легко зрозуміти, коли люди видають себе не за тих, хто вони насправді. На брехні далеко не заїдеш, фіктивний образ не зможе проіснувати довго. Найкращою стратегією привернення уваги буде надання людям корисної інформації (цікаві пости, поради, цінні та змістовні публікації), а не удавання в Мережі.

Цінності

Людям дуже важливо, щоб внутрішній світ людини, образ якої вони бачать, резонував з їхнім внутрішнім світом, відповідав їхньому світогляду, просто вписувався в категорії “добре/погано”, “добро/зло” та інші загальноприйняті поняття. Тому краще не ускладнювати образ.

Потрібно подати особистісні характеристики таким чином, щоб цільова аудиторія сприймала людину як свою. Найкраще використовувати прості та зрозумілі людям описи: хороший сім’янин, займається спортом, любить тварин. А ось більш складні конструкції підвищують шанс відштовхнути людей, які їх не приймають.

Добре продуманий імідж приверне цільову аудиторію. З його допомогою можна створювати позитивне враження про людину і використовувати його для необхідних цілей. Це може бути політична або адміністративна діяльності, створення особистого бренду, просування ідей і будь-яка інша діяльність.

Імідж – це формований образ, спрямований на популяризацію когось, рідше – чогось. Він включає не тільки зовнішній вигляд, а й психологічні та поведінкові прояви людини.

ЗАЛИШИТИ КОМЕНТАР

Введіть свій коментар!
Введіть тут своє ім'я