Сьогодні активісти знову проводять демонстрації по всій Німеччині, вимагаючи більш активних та швидких заходів щодо захисту клімату. Політика уряду світлофора ігнорує проблеми клімату – на адресу коаліції лунає різка критика.
«П’ятниці для майбутнього» протестують у кількох містах
«П’ятниці для майбутнього» протестують: Напередодні демонстрації руху на захист клімату, яка відбудеться цієї п’ятниці в Берліні, активістка Луїза Нойбауер звинувачує уряд Німеччини у підготовці пом’якшеної версії закону про захист клімату. «Ми зробимо все, що в наших силах, щоб не допустити м’якого підмивання закону, який забуває про відповідальність», – сказала 27-річна активістка берлінському агентству Deutsche Presse-Agentur. Представник руху, Піт Терюнг, журився: “Не за горами проміжний термін правління світлофорного уряду, а коаліція в лоба відкидає свої власні кліматичні цілі”.
Тиск напередодні літніх парламентських канікул
Демонстрація в Берліні розпочнеться біля штаб-квартири партії ВДП у Мітті, після чого вона попрямує до відомства канцлера. Протести заплановані в інших містах, включаючи Гамбург, Бамберг та Герліц.
За словами представників організації Fridays for Future, мета акції – чинити тиск на політиків за три тижні до літніх парламентських канікул. За їхніми словами, останнім часом багато важливих заходів кліматичної політики було відкладено або пом’якшено. Зокрема, блокадна позиція ВДП неодноразово стикається з «назрілими рішеннями щодо кліматичної справедливості». Це добре видно, наприклад, у випадку із законом про опалення, рішення якого було відкладено на кілька тижнів.
У випадку із законом про захист клімату Нойбауер і Терюнг критикують те, що згідно з проектом міністра захисту клімату Роберта Хабека («зелені»), щорічний контроль в окремих секторах, таких як промисловість, транспорт чи сільське господарство, за скороченням шкідливих для клімату викидів CO2 має бути скасовано. «Неймовірно, що ця партія світлофора тепер хоче відстати від великої коаліції і цілком серйозно виключити галузеві цілі із Закону про захист клімату, – сказав Нойбауер. Тепер вони вважають за краще адаптувати закон про захист клімату до «сумно відомої підземної робочої етики проблемного міністра Фолькера Віссінґа».
Транспорт як «проблемна дитина» клімату
Транспортний сектор, за який відповідає політик ВДП, багато експертів вважають найбільшою «проблемною дитиною» у справі захисту клімату. У 2022 році викиди CO2 збільшилися тут порівняно з попереднім роком, і річний обсяг викидів, дозволений Законом про захист клімату, був перевищений.
У середу Хабек виступив із реформою Закону про захист клімату, яку вимагає партнер із коаліції – ВДП – разом із новою програмою із захисту клімату. Якщо в таких областях, як транспорт, не буде досягнуто мети зі скорочення викидів CO2, то в майбутньому весь уряд має вживати заходів щодо виправлення ситуації, а не відповідальних міністерств, як це було досі.
За словами Хабека, чинний закон не забезпечує виконання кліматичних цілей у транспортному секторі. «За великої коаліції, а також за уряду світлофора транспортний сектор не виконував своїх зобов’язань, і це нікого не хвилювало».