Парадокс німецької освіти: допоки школи активно оснащуються сучасними технологіями, а вчителі все частіше використовують цифрові інструменти, рівень комп'ютерної грамотності учнів падає.
Німецькі школярі втрачають позиції у світі технологій
Школярі в Німеччині не вміють до ладу користуватися комп'ютером. І це не страшилка із минулого століття. Це сьогодення. Німецькі школярі втрачають позиції у цифровому світі.
Вчителі також освоюють нові технології. У 2013 році лише кожен десятий педагог використовував цифрові інструменти. Сьогодні їх застосовують сім учителів із десяти.
Дев'ять учнів із десяти вважають: саме школа має навчити їх працювати з цифровими технологіями. Але поки що лише в кожній десятій школі є сучасні системи навчання.
Тривожні цифри: німецькі школярі втрачають позиції
Німецькі школярі набрали 502 бали. Це вище за середній результат у світі — 476 балів. Але ж за десять років результати погіршилися! У 2013 році було 523 бали.
Ось головні проблеми:
- тільки один учень зі ста показує чудові цифрові навички;
- четверо із десяти ледве вміють працювати з комп'ютером;
- гімназисти набрали 559 балів, учні інших шкіл – лише 472.
Міністр освіти та науки Джем Оздемір зазначає:
«Те, що в третій за величиною економіці світу все ще надто багато молодих людей не можуть впевнено поводитися з цифровими технологіями, має змусити нас замислитися».
Що далі?
Сьогоднішні восьмикласники за п'ять років шукатимуть роботу. Дев'ять із десяти професій вимагатимуть впевненого володіння комп'ютером. Роботодавці шукають людей, які швидко навчаються новому.
Уряд готує нову програму DigitalPakt 2.0.
Міністр Оздемір наголошує:
«Цифровізація — це безперервне завдання, яке стосується всіх нас».
У дослідженні ICILS 2023 брали участь:
- 35 країн світу,
- 22 країни із Євросоюзу.
У Німеччині перевірили:
- 5065 школярів восьмих класів,
- 2302 вчителі,
- 230 шкіл.