Німці носили Adidas, починаючи з чемпіонату світу з футболу 1954 року. Німецька футбольна асоціація (DFB) несподівано оголосила, що з 2027 року вона перейде на американський бренд Nike замість вітчизняного Adidas як постачальника екіпіровки.
У зв’язку з розривом 70-річного партнерства збірної з Adidas соціальні мережі в Німеччині тепер сповнені гніву і смутку, пише видання The New York Times.
У повідомленнях, не підтверджених DFB і Nike, йдеться, що нова угода вартістю €100 млн на рік майже вдвічі перевищила суму, яку готовий був заплатити Adidas.
Проблеми асоціації вирішив Nike
У DFB, як у некомерційної організації, що підтримує масовий футбол у країні та відчуває брак грошей після будівництва Національного футбольного кампусу і серії податкових скандалів, дійсно не було іншого вибору, окрім як прийняти пропозицію Nike, зазначає The New York Times.
“Якби вони відмовилися, влада Німеччини могла б почати розслідування щодо фінансових порушень”,– говорить джерело, близьке до федерації.
Не так давно все було по-іншому, зазначає The New York Times. Наприкінці 2006 року Nike зробив DFB сенсаційну пропозицію в розмірі €500 млн терміном на вісім років.
Тим часом футбольні боси наполягали на набагато менш вигідній на той момент угоді з Adidas. Вони посилалися на усну угоду про продовження контракту зі своїм давнім партнером, який також володіє 9% акцій найбільшого футбольного клубу країни – мюнхенської “Баварії”.
Adidas руйнує стереотипи про німців
Раніше цього місяця Adidas презентував нову домашню форму Nationalmannschaft із відеороликом, у якому спритно висміювалася ідея про те, що деякі речі є “типово німецькими”.
Компанія зіставила стереотипи, як-от багатоквартирний будинок, повний людей на ім’я Мюллер, з тоншими реаліями мультикультурного суспільства – наприклад, різноманітним складом команди або фанатами, які підтримують більш ніж одну національну команду.
Не настільки тонкий підтекст реклами полягає в тому, що німецька збірна, яка носить форму Adidas, компанії, яка першою почала постачати їм бутси перед тріумфом команди на чемпіонаті світу 1954 року, сама по собі була частиною культурної ідентичності футбольної нації.
Те, як дебати про екіпіровку монополізували новинний порядок денний у Німеччині, стало потужним нагадуванням про важливість національної збірної для психіки країни, підсумовує The New York Times.
Компанія Adidas із баварського міста Херцогенаурах є найбільшим виробником спортивного одягу в Європі та другим за величиною у світі після Nike.
Виручка Adidas за 2019 рік становила €23,640 млрд.