Фінансове лобі у Бундестазі не хоче прозорості

16

У німецькому Бундестазі більше лобістів, аніж членів парламенту. Вже рік вони мають вносити свої імена до Реєстру. На таємне лобіювання витрачаються мільйони.

 

Банки, страхові компанії та інші гравці фінансового сектору намагаються впливати на закони у Бундестазі, витрачаючи мільйони та наймаючи сотні лобістів. Згідно з оцінкою громадянського руху Finanzwende, жоден інший сектор не представлений так сильно серед 100 найсильніших у фінансовому відношенні лобістів як фінансовий сектор. Потужне фінансове лобі у Бундестазі не хоче прозорості. Згідно з реєстром, 11 зі 100 лобістів з найбільшими бюджетами – це банки, страхові та інвестиційні компанії.

Автомобільна промисловість, яка також сильна у публічних виступах, представлена ​​серед 100 фінансово найсильніших лобістів шістьма позиціями. Енергетичний сектор – дев’ятьма. Згідно з аналізом Finanzwende, 10 найбільших фінансових лобістських груп та асоціацій витрачають понад 42,5 млн євро на рік на підтримку контактів та спроби вплинути на політику.

Фінансове лобі у Бундестазі: кодекс поведінки для лобістів

Реєстр лобістів ведеться на сайті німецького Бундестагу вже рік. Він має зробити видимим, хто впливає на політичні рішення та законодавство. Професійні лобісти повинні зареєструватися – винятки наразі зроблені для профспілок, асоціацій роботодавців та церков.

Лобісти повинні надати інформацію про своїх клієнтів та тематичні галузі, а також про персонал та фінансові витрати на їх лобістську діяльність у Бундестазі та Федеральному уряді. Вони мають дотримуватися встановленого кодексу поведінки. Порушення цього кодексу може спричинити штраф у розмірі до 50 000 євро.

За рік у реєстрі зареєструвалося понад 5500 компаній, асоціацій, організацій, мереж, приватних осіб та ін. Кількість призначених співробітників, які безпосередньо здійснюють представництво інтересів, становить понад 13 000 осіб.

Читайте також:  "Зелені" сперечаються про компроміс ЄС щодо притулку

“Фінансове лобі, зокрема, отримує значну вигоду від того, що здійснює свій вплив таємно”, – сказав керуючий директор Finanzwende Даніель Міттлер. «Реєстр лобістів – це добрий початок для боротьби із закулісними угодами, але правила ще недостатньо суворі».

Страхова галузь на вершині

За даними Finanzwende, лідером із витрат на лобіювання є Німецька асоціація страхування (GDV). Вона представляє інтереси страхових компаній та у 2021 році інвестувала на ці цілі близько 15 мільйонів євро. До 150 лобістів потягли за ниточки для GDV.

У реєстрі є багато раніше недоступної інформації, похвалила Finanzwende. Сюди входить не лише інформація про бюджети лобі, а й видимість мереж. Deutsche Bank, наприклад, є членом 57 організацій, включаючи такі очевидні організації, як Асоціація німецьких банкірів. Але також Німецька асоціація вітроенергетики, Атлантичний міст та Ініціатива нової соціальної ринкової економіки.

Однак, у списку вказані не всі контакти лобі. Міністр фінансів Крістіан Лінднер (СвДП) та його державні секретарі кілька разів зустрічалися із представниками банків, які не фігурували у лобістському реєстрі, критикує Finanzwende. Державний банк розвитку KfW також не внесено до Реєстру. Хоча його представники регулярно зустрічаються з міністрами та членами парламенту.

Фінансове лобі у Бундестазі: неповна інформація

Finanzwende також поскаржилася на те, що лобістські агентства, що працюють від імені клієнтів, не зобов’язані надавати додаткову інформацію про своїх клієнтів, обсяги та цілі. Крім того, у реєстрі відсутня інформація про те, на які закони та рішення конкретно працює лобіст.

У своїй коаліційній угоді СДПН, «Зелені» та ВДП зобов’язалися посилити реєстр, запроваджений попереднім урядом. Серед іншого передбачається запровадити так званий виконавчий і законодавчий слід: усі нові закони повинні мати можливість показати, які зацікавлені сторони вплинули на них. Проте досі цього не зробили.

Читайте також:  Дебати про обмеження на в'їзд

Лобування прозорості лобіювання

Громадський рух Finanzwende, який оцінював лобіювання галузі, також внесли до реєстру як лобіста. Виділяється бюджет у розмірі від 450 000 до 460 000 євро на рік, у якому працюють до 20 співробітників «в галузі лобіювання».

.

ЗАЛИШИТИ КОМЕНТАР

Введіть свій коментар!
Введіть тут своє ім'я