Нове законодавство ЄС призвело до змін для користувачів Інтернету в Європі – у тому числі, як відображаються результати пошуку в Google.
Чому пошук Google у Європі більше не показує карти? Інтернет-користувачі по всьому світу звикли до того, що при пошуку адрес або місць у Google відразу після цього в результатах з'являється вікно Google Maps, що дозволяє одним клацанням миші перейти на сторінку Карт.
Чому пошук Google у Європі більше не показує карти
Однак для мешканців країн ЄС та ЄЕЗ ця функція перестала з'являтися на початку березня внаслідок нових правил Євросоюзу, покликаних зменшити «загороджувальну» владу технологічних гігантів.
Тепер при пошуку певної адреси на ноутбуці ви продовжуватимете бачити невелику карту в центрі екрана, але не зможете натиснути на неї і перейти відразу на Google Maps. Кнопка «Карти», яка раніше була розташована під рядком пошуку, а також «Зображення» та «Новини», також більше не з'являється.
Натомість вам доведеться перейти на сайт www.google.com/maps або натиснути «Напрямки», щоб скористатися функцією карт.
Зміни найбільш помітні на ноутбуці чи планшетному пристрої. При пошуку адреси на смартфоні користувачі можуть бути перенаправлені до програми Google Maps при натисканні на зображення карти.
Чому відбулися зміни?
Закон про цифрові ринки (Digital Markets Act, DMA) був ухвалений в 2022 році, і в середу правила, що містяться в ньому, набули чинності.
Метою закону було регулювання конкуренції та припинення домінування великих технологічних компаній, таких як Google, Apple, Facebook, Amazon, Microsoft та ByteDance (TikTok) на європейському ринку.
Цих технологічних гігантів звинувачували в тому, що вони просувають власні послуги на шкоду іншим аналогічним варіантам від конкурентів, а також виступають у ролі заслонів, не дозволяючи іншим компаніям виходити на ринок або розвиватися на ньому.
Ціль також полягає в тому, щоб запропонувати споживачам більше варіантів.
Наприклад, при пошуку прилеглих барів або ресторанів результати могли привести користувача прямо на Google Maps, а не на інші сайти, такі як Yelp.
Представник Google пояснив французькому ЗМІ Franceinfo: “У рамках наших зусиль щодо дотримання Положення про цифрові ринки ми внесли низку змін у спосіб відображення результатів пошуку, включаючи видалення деяких функцій”.
Користувачі в ЄС більше не бачитимуть ярлик «Карти» у верхній частині сторінки пошуку», – йдеться у повідомленні.
Мета Єврокомісії – дозволити «10 000 інших онлайн-платформ – переважно малим та середнім підприємствам – працювати на цифровому ринку», повідомляє французьке видання Le Point.
Чи є ще зміни, пов'язані з цим?
Так. Жителі країн ЄС/ЄЕЗ, можливо, помітили, що в сервісі Messenger постало питання про те, чи хочуть вони створити новий обліковий запис або продовжити користуватися програмою з існуючим обліковим записом Facebook.
Це пов'язано з тим, що Messenger та Facebook тепер є технічно різними сервісами. Те саме стосується Instagram і Facebook.
Незважаючи на те, що обидва вони є частиною «Мети», компанія повинна буде запропонувати людям можливість розділити свої облікові записи, щоб користувачі могли вибирати, чи хочуть вони, щоб їхні особисті дані відстежувалися на різних сайтах.
Аналогічно, мешканці ЄС, які користуються продукцією Apple, більше не повинні встановлювати програми через магазин Apple App Store – будуть доступні інші варіанти.
Наприклад, повідомляється, що Microsoft працює над створенням конкуруючого “ігрового” магазину додатків.
Зрештою, DMA також змусить сервіси обміну повідомленнями дозволити користувачам зв'язуватися один з одним – таким чином, ви зможете надсилати повідомлення з однієї платформи на іншу.
Це стосується лише ЄС?
Оскільки Закон про цифрові ринки є законодавчим актом ЄС, його дія поширюється лише на Європейський Союз та країни ЄЕЗ. Однак інші країни, включаючи Південну Корею, Японію та Велику Британію, розглядають аналогічні пропозиції, щоб приборкати технологічних гігантів.