З першим снігопадом збільшилася кількість заявок на відшкодування KASKO та OCTA, які безпосередньо пов’язані із зимовою погодою, снігом і льодом, свідчать дані страхової компанії ERGO. Одним із найважливіших факторів безпечного водіння є відповідні зимові шини, які є обов’язковими з 1 грудня. Проте, як зазначає керівник Drošas Braukšanas Skola (DBS) Яніс Ванкс, не менш важливими є також культура водіння, вміння справлятися з нестандартними ситуаціями та керувати своїм автомобілем.
“Занесення, нездатність вчасно загальмувати і впоратися з автомобілем на засніженій дорозі, неправильно обрана дистанція руху, наїзд на прихований під снігом камінь або бордюр і особливо неприємний випадок, коли в припарковану машину з маленькою дитиною на задньому сидінні внаслідок занесення врізається інший автомобіль, Які невідповідні, літні шини Ці та інші ситуації, з якими з листопада зіткнулися наші клієнти-водії, ясно показують, як важливо оснастити автомобіль відповідними зимовими шинами і бути обережними на дорозі. і для оточуючих”, – наголошує директор департаменту регулювання відшкодувань ERGO Ілзе Андерсон.
Дати більше часу собі та іншим
“Настала зима, а це означає, що думати теж треба по-зимовому! більше часу собі та іншим на дорозі Все, що ми робимо на дорозі, має бути продуманим і своєчасним Ми не повинні створювати несподіванки для інших водіїв: потрібно вчасно показувати повороти, дотримуватися дистанції та пам’ятати про те, що взимку гальмівний шлях змінюється – він стає довше, проте найголовніше – гарне зчеплення з дорогою і гарна зимова гума!
Поради щодо безпечного водіння взимку
Які шини вибрати?
Якщо ви живете за містом, краще вибирати шиповані шини. Шипи забезпечать додаткову безпеку під час руху засніженими гравійними дорогами та шосе за межами міста. Проте, якщо ви плануєте взимку вирушити на автомобілі за кордон, слід ознайомитися з правилами відповідної країни, оскільки в деяких державах використання шипованих шин заборонено.
У свою чергу, у місті актуальні шини трьох типів. По-перше, це шини з м’якої скандинавської гуми типу, які в Латвії користуються найбільшою популярністю. У них м’який протектор, який дозволяє їздити навіть льодом. Потрібно пам’ятати про те, що такі шини трохи гірше придатні для їзди мокрим і сухим асфальтом, але дуже хороші на снігу та льоду. По-друге, це шиповані шини, які стануть у пригоді в дуже сувору і снігову зиму з ожеледицею. По-третє, це так звані європейські зимові шини, які більше призначені для їзди в міських умовах, коли снігу мало чи дороги ідеально розчищено. На цих шинах можна їздити і снігом, вони добре поводяться і на мокрому, і на сухому асфальті. Автоводії, які пересуваються тільки містом, можуть вибирати європейські зимові шини, але повинні пам’ятати про те, що їзда зледенілим шосе буде складною.
У Латвії взимку не варто їздити на всесезонних шинах, тому що те, що підходить для всього, не підходить ні для чого! Літні шини відрізняються від зимових не тільки глибиною протектора, а й складом гуми – літня гума жорсткіша, а взимку вона повинна бути еластичною навіть за мінусових температур. Всесезонні шини для зими надто жорсткі, тому вони більше ковзають. Відповідність гуми конкретним погодним умовам дуже важлива – цей момент не можна недооцінювати.
Занесення автомобіля
Якщо автомобіль почав ковзати вперед або назад, не можна робити різких маневрів, натискаючи газ або гальма. Обставини занесення, як і тип приводу можуть бути різними, тому в кожному конкретному випадку слід діяти залежно від ситуації. Головна порада, якщо машину занесло – плавно, без паніки знизити швидкість, точно керуючи кермом. Заноси найчастіше відбуваються на поворотах, а це означає, що швидкість по відношенню до повороту та зчеплення була надто високою.
Зміна смуг
Найбільші проблеми взимку виникають при зміні смуг. Тому перша порада – подумайте, чи дійсно вам потрібно змінювати смугу руху. Взимку це небезпечний маневр, якщо на дорозі утворилися завали снігу або льодово-снігова каша. Якщо можна уникнути зміни смуги руху, то краще саме так і вчинити.
Якщо вам все ж таки доводиться перебудовуватися, при їзді на передньопривідному автомобілі важливо зберігати тягу. Поки передні колеса тягнуть автомобіль уперед, задні не почне заносити. А якщо все ж таки занесе, але тяга передніх коліс збережеться, замет припиниться. Тягу необхідно підтримувати доти, доки автомобіль не стабілізується на потрібній смузі.
У свою чергу, тяга на задньопривідному автомобілі при зміні смуг не рекомендується. Якщо у такій ситуації збільшити швидкість, задню частину може занести. На такому автомобілі потрібно їздити більш плавно, прямо та акуратно. Тягу необхідно підтримувати, але потрібно дуже розумно поводитися з педаллю газу.
На повнопривідній машині перебудуватися найпростіше – це найстійкіший з усіх варіантів. Однак не слід забувати про те, що типи повного приводу бувають різними. Головна порада: зберігайте тягу, але вона не повинна бути агресивною і дуже точно працюйте кермом.
Щоб не застрягти у снігу
Якщо вам доводиться паркувати автомобіль у снігу, наприклад у лісі, важливо в місці стоянки зробити колію, поїздивши вперед і назад. Це дозволить вам розігнатися, щоб успішно вибратися зі снігу. Якщо під автомобілем багато снігу, він може розтанути під впливом тепла від автомобіля, створивши щось на кшталт слизької гірки, внаслідок чого автомобіль не зможе зрушити з місця. Якщо у місці, де ви зупинилися, вже є колія, колеса не почнуть пробуксовувати при виїзді. Якщо ж колеса пробуксовують, автомобіль застрягне в снігу ще глибше. Якщо автомобіль все ж таки сів на сніг, під його “черевом” сніг слід підкопати, а під тягові колеса підкласти щось тверде, наприклад, гілки, щоб забезпечити зчеплення коліс з поверхнею.
Запуск автомобіля в холодну погоду
Якщо взимку вам необхідно очистити автомобіль від снігу, перед тим, як приступити до чищення, рекомендується завести двигун – використовуйте цей час для прогрівання машини. Якщо ви починаєте рух без прогріву, не слід сильно газувати, поки двигун не нагріється, а рухатиметься на низьких обертах. Другий момент – навіть якщо у автомобіля хороші зимові шини, якщо ви починаєте рух одразу після холодної ночі, вони теж ще будуть холодними та нееластичними, погано забезпечуючи зчеплення, тому потрібно рухатися обережно, доки шини не “обкотаються” і не “розігріються”. При запуску автомобіля в холодну погоду дайте обертам піднятися (це займе не більше 30 секунд) і починайте рух тільки тоді, коли оберти почнуть знижуватися.
Сніг на даху
Багато водіїв не поспішають очищати сніг із даху свого автомобіля, але робити це дуже важливо. Під час їзди автомобіль нагрівається, сніг на даху тане, створюючи небезпеку і для водія, і для оточуючих. При різкому гальмуванні ця снігово-крижана маса може зісковзнути на лобове скло, серйозно погіршивши видимість, а при наборі швидкості може влетіти в автомобіль, що рухається позаду вас.
Видимість
У автомобілях, де давно не змінювалися повітряні фільтри салону, вікна пітніють зсередини. Це означає, що настав час замінити повітряний фільтр, оскільки хороша видимість, особливо через лобове скло, дуже важлива. Взимку також рекомендується придбати нові щітки склоочисника, які ефективно та швидко очищають скло.
Освітлення
У темний зимовий час важливо бачити не тільки інших, а й бути самими видимими. Тому потрібно переконатися, що всі фари автомобіля знаходяться в робочому стані. Передні фари повинні бути відрегульовані, щоб не засліплювати інших автомобілістів.
Придатна для зими рідина для скла
Навіть якщо температура повітря ще відносно висока, заздалегідь, ще восени, слід перейти на зимову рідину для скла, щоб система не замерзла і її не довелося розморожувати.
.