Протягом багатьох років авіакомпанії з країн Перської затоки залучали індійських клієнтів та перевозили їх до Європи чи Америки через свої вузлові аеропорти. Тепер Air India переходить у наступ і замовляє сотні літаків.
Air India закупить сотні літаків у Airbus та Boeing
Air India прагне розширення за рахунок купівлі сотень літаків у Airbus та Boeing. З компанією Airbus підписано меморандум про взаєморозуміння на постачання 210 літаків сімейства середньомагістральних лайнерів A320neo та 40 широкофюзеляжних A350, заявив глава материнської компанії Air India Tata Group Натараджан Чандрасекаран на онлайн-брифінгу з прем’єр-міністром Індії Нарендром Моді.
Air India також домовилася з Boeing про покупку в цілому 220 літаків, за словами президента США Джо Байдена: Це 190 середньомагістральних літаків 737 Max і 30 далекомагістральних літаків, розділених між 20 літаками 787 і 10 більшими за 777X. Згідно з прейскурантними цінами, вартість замовлення складає 34 мільярди доларів. Проте великі клієнти одержують знижки, які не розголошуються. Існують також опціони ще на 70 літаків Boeing, тому 290 може бути додано.
Більш економічні літаки
Air India хоче використовувати оптову закупівлю для оновлення свого флоту більш економічними літаками та отримати вигоду від відновлення повітряного руху після кризи в Короні. “Настав час зробити Індію міжнародним центром”, – сказав глава Airbus Гійом Форі. Air India хоче відвоювати пасажирів у арабських перевізників Emirates та Qatar Airways. Останні вже багато років перевозять пасажирів з Індії до США та Європи – через свої вузлові аеропорти у Дубаї та Досі.
Авіакомпанія Air India була заснована в 1930-х роках сім’єю Тата під назвою Tata Airlines і націоналізована в 1950-х роках. З 1990-х років вона все більше страждає від конкуренції з низькими цінами. Близько року тому Tata знову купила компанію, що заборгувала.
Знову і знову зникають деталі
Tata та Air India заявили, що вели переговори з Airbus протягом двох років. За словами боса Tata Чандрасекарана, Air India також уклала з Airbus опціон на продовження замовлення. У Airbus на роки вперед розписані замовлення, особливо літаки сімейства A320neo. Той, хто замовить модель із цього сімейства сьогодні, буде змушений чекати на постачання до 2029 року, заявив у січні керівник відділу продажів Крістіан Шерер.
Як і інші компанії, європейський виробник бореться з нестачею постачальників та робочої сили. Знову і знову немає важливих деталей. Минулого року керівництву компанії довелося двічі знижувати планові показники щодо постачання літаків. Airbus планує опублікувати свої річні фінансові показники у четвер. У цей час керівництво зазвичай також заявляє про свою мету на новий рік – включаючи прогноз того, скільки літаків поставить виробник.
.