Право на зрозумілі пояснення лікаря, доступ до медичної документації, підтримка при підозрі на лікарські помилки – ці та багато інших прав пацієнтів закріплені в єдиному федеральному законі Німеччини.
На що має право пацієнт у Німеччині
Кожен із нас хоча б раз у житті був пацієнтом. Давайте дізнаємося, на що має право пацієнт у Німеччині.
Експерти зазначають, що у цьому законі немає дрібниць. Кожне право може бути вирішальним у критичний момент. Документ об'єднав напрацьовану роками судову практику та нові положення.
Право на зрозумілі пояснення:
- лікар зобов'язаний розмовляти з пацієнтом простою та зрозумілою мовою, він повинен пояснити діагноз та лікування таким чином, щоб пацієнт отримав повну інформацію;
- пацієнт може ставити будь-які питання про своє здоров'я, на все він повинен отримати відповідь (якщо ця відповідь існує).
Доступ до медичної документації:
- пацієнт має право будь-якої миті ознайомитися зі своєю медкартою, результатами аналізів та досліджень;
- пацієнт може одержати копії всіх медичних документів;
- лікар зобов'язаний докладно та дбайливо вести історію хвороби пацієнта.
Робота з лікарськими помилками:
- страхова компанія має допомогти пацієнтові у разі виникнення підозр на лікарську помилку;
- всі звернення пацієнта мають розглядатися у максимально короткі терміни;
- Пацієнт має право на проведення незалежної експертизи.
На що має право пацієнт у Німеччині, коли не може ухвалити самостійне рішення
Існують спеціальні механізми захисту пацієнта для випадків, коли він не може прийняти рішення самостійно. Ось вони:
- розпорядження пацієнта (Patientenverfügung) – документ, де ви заздалегідь вказуєте свою волю щодо лікування;
- медична довіреність – дозволяє довіреній особі приймати рішення про лікування;
- попередні вказівки щодо догляду – визначають принципи лікування.
Незважаючи на те, що закон максимально враховує права пацієнта, деякі питання досі доопрацювати. І головний із них — це створення компенсаційного фонду для постраждалих пацієнтів.