На міські вулиці виїхали безпілотники. Що на них чекає у 2025

2

Провідні автовиробники світу виборюють першість у створенні досконалого безпілотного транспорту.

На міські вулиці виїхали безпілотники. Що на них чекає у 2025

Мегаполіси стають ареною небаченого технологічного змагання. Вулиці перетворюються на випробувальні полігони. Тут, прямо на наших очах, відбувається історія транспорту. На міські вулиці вже виїхали безпілотники. Час пустити їх у маси.

Читайте також: Поліція розігнала табір протестувальників біля Tesla

Tesla вкотре має намір здивувати світ. До кінця 2025 року власники моделей 3 та Y зможуть повністю розслабитися за кермом. Спочатку у Техасі, потім у Каліфорнії. Машини навчаться пересуватися самостійно. І головна особливість — вони впораються з цим лише за допомогою камер.

Такий підхід багатьом здається авантюрою. Експерти хитають головами і хмурять брови, вважаючи, що не можна обійтися без спеціальних датчиків. Однак китайський виробник XPeng вже взяв на озброєння цей сміливий задум. У нових моделях теж немає додаткових сенсорів.

На міські вулиці вже виїхали безпілотники, але оптимізм потьмянів

А ось Waymo, дітище Alphabet, обрала інший шлях. Компанія вже їздить по запружених вулицях Сан-Франциско та Лос-Анджелеса. Їхні безпілотники впевнено лавірують у потоці машин.

Безпілотний автобус. Фото: aussiedlerbote.

Ось тільки бухгалтери не поділяють захоплення інженерів. Спеціальне обладнання влітає в копійчину. Постійне оновлення карток з'їдає бюджет. Центри моніторингу потребують солідних вкладень.

Ще сумніша доля Cruise. General Motors перекрив грошовий потік своєму амбітному проекту. Служба роботакси залишилася без фінансового підживлення.

Але природа не терпить порожнечі. На сцену виходить Amazon із підрозділом Zoox. Вже 2025 року їх роботи з'являться на вулицях Сан-Франциско. Tesla теж не спить. Компанія вигадала хитрий хід — залучити приватних власників електрокарів до створення безпілотного флоту.

Втім, навіть ідеальна технологія може розбитися про людський чинник. Ось головні питання, які можуть загальмувати розвиток безпілотного автотранспорту:

  • Чи готові ми довірити життя комп'ютеру?
  • Чи захочемо ми стати пасажирами у машині без водія?
Читайте також:  "Коринні жителі найкращі "охоронці лісу"

Регулятори з різних боків Атлантики дивляться на проблему під різними кутами. Європа понад усе ставить безпеку. Кожен алгоритм відбувається через сито перевірок. Американці морщаться від такої скрупульозності. На їхню думку, зайва опіка душить прогрес та заважає місцевим компаніям.

Можливо, переможе не найшвидший, а найгнучкіший. Той, хто зможе знайти золоту середину між сміливістю та обережністю. А може, на горизонті вже маячить якась революційна технологія, здатна перевернути усі наші уявлення про міський транспорт.

ЗАЛИШИТИ КОМЕНТАР

Введіть свій коментар!
Введіть тут своє ім'я