Пасажири авіакомпаній по всій Європі можуть зіткнутися з зниженням прав на компенсацію за затримані та скасовані рейси. Рада ЄС перейшла до суперечки, яка спричинила. Він погодився збільшити порогові значення для компенсації авіакомпаній.
Компенсація пасажирів за затримку польоту в Європі буде зменшена
Пасажири авіакомпаній в ЄС використовують найбільш щедрі у світовій системі компенсації у разі затримки або скасування польоту. Однак ці права, мабуть, почнуть укладатися після того, як Європейська рада погодилася переглянути правила компенсації внаслідок інтенсивного лобіювання авіаційною галуззю. Компенсація пасажирам буде скорочена.
Як не дивно, Рада обійшла дискусію з Європейським парламентом і прийняла своє рішення, яке має обов'язкову юридичну силу, Використання процедури, яка не використовується більше десяти років.
Однак Європейський парламент все ще може внести зміни до нових правил – у нього є чотири місяці, щоб подати пропозицію, яку слід підтримувати більшість з 361 депутатів.
То що змінюється?
Рішення не скасовує всіх заходів щодо захисту прав споживачів, а змінює правила виплат компенсацій, змінюючи як сумум платежів, так і час затримки, після чого набувають чинності правила компенсації.
Відповідно до чинних правил Правил ЄС щодо прав повітряних пасажирів, пасажири можуть вимагати компенсації у розмірі від 250 до 600 євро, якщо рейс затягнеться не менше трьох годин, якщо затримка сталася через вину авіакомпанії.
Згідно з домовленими змінами, компенсація буде виплачена лише після чотирьох години затримки для рейсів на відстань менше 3500 кілометрів.
З більш тривалими рейсами авіакомпанії потрібно буде виплатити компенсацію, якщо рейси приземляться з кінцем не менше шести годин порівняно з поточним стандартом три години.
Відповідно до нових правил, компенсація в розмірі 300 євро буде застосовуватися на затримку понад чотири години, а на затримку понад шість годин на рейси на відстань понад 3500 км буде виплачена компенсація в 500 євро.
В обмін на більш високі пороги затримки авіакомпаніям доведеться спростити складну та заплутану процедуру компенсації, в рамках якої багато авіакомпаній значно ускладнюють процедуру отримання фінансової компенсації, але в той же час спрощують процедуру отримання ваучерів для польотів.
Права пасажирів з обмеженими можливостями також посилюються.
А що не змінюється?
Інші правила компенсації пасажирам залишаються незмінними, особливо стосовно визначення “надзвичайних обставин”, що висвітлює питання про те, чи авіакомпанія повинна забезпечити будь -яку компенсацію взагалі.
Компенсація за затримки або скасування не виплачується, якщо проблема викликана “екстреними обставинами” – точне визначення цієї концепції в законодавстві є розмитим, але, як правило, це стосується таких ситуацій, як екстремальні погодні умови, політична нестабільність, ризики безпеки або проблеми з рухом повітря.
Страйки, як правило, не вважаються надзвичайними обставинами, а також звичайними технічними проблемами чи відсутністю персоналу.
Правила застосовуються до авіакомпаній, зареєстрованих в ЄС, наприклад, до Ryanair, що базується в Ірландії, або рейси, що літають з країн ЄС або Шенгенської зони. Після Brexit правила вже не застосовуються до Великобританії, але британський уряд в основному “скопійований та вставив” їх у британське законодавство.
Правила скасування рейсів та зобов'язання авіакомпаній також залишаються для забезпечення їжі, проживання та альтернативних поїздок пасажирам, рейси яких затримуються або скасовуються.
По правді кажучи, це не дуже добре контролюється – пасажири часто просто кажуть, що вони самі організовують свої розміщення та альтернативні поїздки та подають скарги на компенсацію авіакомпанії пізніше. Однак авіакомпанії регулярно надають закуски, як правило, у вигляді купонів на їжу пасажирам, рейси яких затримуються.
Чому відбулися зміни?
Слово – лобіювання.
Авіакомпанії стверджували, що виплати компенсації занадто високі, особливо для бюджетних авіакомпаній, де компенсація може перевищувати вартість квитка.
Авіакомпанії також сказали, що вони не можуть надати заміну літака та екіпажу протягом трьох годин у багатьох європейських аеропортах, і що це може призвести до скасування додаткових рейсів, оскільки високі виплати компенсації вже були понесені.
Коли це буде?
Зміна відбудеться не відразу. Європейський парламент матиме чотири місяці для підготовки заперечень. І якщо заперечення не будуть отримані, дата вступу буде встановлена.
Таким чином, ми можемо впевнено сказати, що старі правила все ще будуть застосовуватися на цей літній період.