Енергозабезпечення в нашій країні, на жаль, далеке від ідеалу. Так, існують ще й незалежні від енергетиків обставини, проте споживачам від того не легше. Але є простий вихід із ситуації — бензинові генератори https://220volt.com.ua/ua/generatory/tip_generatora_benzogeneratori/. За їх допомогою можна відновити постачання світла в будинках, магазинах, лікарнях та на інших об’єктах.
Конструкція бензогенератора
Бензиновий агрегат складається з двох основних вузлів — двигуна внутрішнього згоряння та власне генератора. Перший потрібен для створення обертаючого моменту та приведення в дію ротора. А другий виробляє електричний струм. Обидва вузли змонтовані на рамі. В якості допоміжного обладнання є бензобак, контрольні прилади, система пуску та блок керування. Може бути шумозахисний кожух, глушник, колеса та інші додаткові пристрої. Якщо у конструкції генератора є електронні блоки, зокрема інверторний перетворювач, то це інверторна модель.
Переваги та недоліки бензинового генератора. Застосування
Оскільки серед усіх типів генераторів бензинові та дизельні розповсюджені набагато більше, ніж інші, то плюси й мінуси бензинового подаються саме в порівнянні з дизельним:
- Потужність набагато менша. У бензинових вона доходить до 15 кВт, зрідка до 20 кВт. Тоді як дизельні електростанції можуть мати на виході 1,5-2,0 МВт.
- Тривалість безперервної роботи теж суттєво нижча. Більшість бензинових працюють 5-8 годин, а потім їм потрібен відпочинок. Тоді як ДЕС при необхідності вмикають на 1-2 доби, а інколи й на довше.
- Ресурс мото-годин у бензинового значно менший. В залежності від моделі він складає від 500 до 4000 м-г. Тоді як у дизельних генераторів заявлена тривалість роботи доходить до 20 000 м-г, а при належному обслуговування вона ще й зростає на 10-15%.
- Витрата палива. При навантаженнях від 30% до 80% номіналу дизель приблизно на 35% більш економічний.
- Запуск на морозі. У холодну пору бензиновий заводиться набагато легше. Для дизеля в таких випадках потрібна система підігріву.
- Рівень шуму. Бензиновий працює помітно тихіше, ніж дизельний. В нього рівень шуму складає 60-70 дБ, а в інверторних взагалі 50-60 дБ. Тоді як агрегат на солярці видає до 100 дБ.
- Можливість автоматизації. АВР ставлять на обидва типи.
- Способи запуску. Оскільки дизельні загалом мають більшу потужність, то моделей з ручним запуском на ринку помітно менше.
- Вага та розміри. Бензинові генератори легші та більш компактні.
- Обслуговування. У бензинових воно простіше й витратні матеріали для них менше коштують.
- Безпечність. І ті, й другі однаково безпечні, якщо дотримуватися вимог БП.
- Вартість. Бензиновий помітно дешевший, ніж аналогічний дизельний.
Призначення генераторів є наслідком їх плюсів та мінусів. Дизельний з його можливістю тривалої роботи, великим ресурсом та потужністю, використовують насамперед там, де потрібне основне джерело струму. А бензиновий зазвичай працює у якості резервного.