Дослідження виявило, що дані про місцезнаходження мільйонів користувачів, зібрані програмами, продаються торговцям. У Німеччині в центрі уваги опинилися WetterOnline та інші сервіси.
Як популярні програми у Німеччині передають дані торговцям
Витік даних: мільйони даних про місцезнаходження, які збираються додатками, опиняються в руках торговців даними. Таких висновків дійшли дослідники BR спільно з міжнародними ЗМІ-партнерами. У Німеччині особливу увагу привернув один популярний погодний додаток. Експерти говорять про «втрату контролю».
40 000 програм діляться даними про місцезнаходження
Набір даних, доступний BR, netzpolitik.org та міжнародним партнерам, містить 380 мільйонів місць. Ці дані належать 47 мільйонам користувачів по всьому світу та були зібрані за один день у липні 2024 року.
Кожне розташування пов'язане з додатком, з якого воно, ймовірно, надійшло.
Компанія Burda Forward, керуюча Focus Online, заявила, що:
- Не передавала дані третім особам;
- Не дозволяла цього своїм партнерам.
Вони висловили стурбованість щодо можливого незаконного використання даних та закликали провести розслідування.
Ці оператори програм не відповіли на запити:
- Wetter Online;
- Kleinanzeigen;
- Flightradar24.
Також не надійшла відповідь від американського постачальника даних Datastream. Серед додатків, які, ймовірно, діляться даними про місцезнаходження, можна назвати:
- Candy Crush;
- Tinder;
- Grindr;
- Lovoo.
Grindr та Candy Crush не відповіли на запитА інші заявили, що не мають ділових відносин з постачальниками даних.
Комбінування даних може розкрити особисті подробиці
Кожному користувачеві в наборі даних надається унікальний ідентифікатор – Mobile Advertising ID. Це дозволяє пов'язувати його дані з іншими наборамиЩо містять точні дані про місцезнаходження.
Наприклад, дані жінки з Нижньої Баварії показали:
- Її адреса;
- Відвідування лікарень;
- Можливі відомості про здоров'я.
Вона підтвердила їхню справжність і використання програми Wetter Online. Подібних прикладів у даних сотні тисяч.
Також BR та netzpolitik.org з'ясували, що за допомогою таких даних можна відстежувати співробітників армії та спецслужб.
Органи захисту даних починають перевірки
Президент Баварського управління захисту даних Міхаель Вілл назвав виявлені порушення кричущим порушенням довіри. Він зазначив, що можливість відслідковувати користувачів за кілька місяців суперечить очікуванням людей від додатків. Вілл пообіцяв:
- Активно використати свої слідчі повноваження;
- Накласти штрафи.
Уповноважений із захисту даних Північного Рейну-Вестфалії, який відповідає за Wetter Online, також висловив стурбованість.
Він наголосив, що дані про місцезнаходження потребують особливого захистутак як можуть використовуватися для створення профілів та реклами.
Міністерство вимагає захисту від персоналізованої реклами
Вони вважають, що необхідно створити ефективний захист від персоналізованої реклами, щоб постачальники додатків не збирали зайві дані.
Федерація німецьких споживчих організацій зазначила, що недобросовісні торговці даними поширюють чутливу інформацію. Також додатки та сайти сприяють незаконним діям. ринок онлайн-реклами виходить з-під контролю.