Шведи винайшли дорогу, що заряджає автомобілі

9
авто

Технологію опробують у невеликому університетському містечку на півдні країни. Вже до 2035 року в країнах Євросоюзу хочуть заборонити продаж нових авто із двигунами внутрішнього згоряння.

Оскільки поки що альтернатива їм – електромобілі та гібриди, все більше вчених розумів намагаються полегшити життя автомобілістам.

Як це працює

В основі технології лежить принцип магнітної індукції – той, що давно використовується в бездротових зарядках для смартфонів. Тільки замість мініатюрних котушок у зарядній станції – великі силові елементи, вбудовані у дорожнє полотно.

А приймач встановлюється безпосередньо на днищі електромобіля. Енергія від котушок передається акумулятор безконтактно, без проводів і роз’ємів.

По узбіччям встановлюються блоки управління, які контролюють процес, а самі зарядні дорожні модулі активуються лише тоді, коли ними проїжджає відповідний транспорт.

Зарядити країну

Якщо хтось і вірить у безконтактні дороги, то це шведи. До 2030 року країна планує електрифікувати 20 тис. км полотна проїзної частини – близько 5% від усієї дорожньої мережі. А заразом довести частку транспорту, який не використовує викопне паливо, до 70%.

Один із головних гравців цієї гонки – стартап Elonroad. На відміну від більшості конкурентів, які роблять ставку на бездротову індукцію, компанія використовує принцип контактної зарядки через вбудовані в дорогу алюмінієві смуги.

Спеціальний повзунок на автомобілі опускається на ці рейки під час руху та автоматично від’єднується, коли машина їх покидає. Така система показала свою ефективність на дорогах Лунда, невеликого університетського містечка на півдні країни.

“В електромобілях ми виймаємо бензобак і ставимо акумулятор. Але зарядна інфраструктура досі виглядає як стара АЗС. Але можна передавати енергію в потоковому режимі, як музику”, – пояснює глава Elonroad Карін Еббінгхаус.

Читайте також:  Пошук Google AI запущений у Німеччині - запустіть деталі

За останніми розрахунками, 1 км такої електродороги коштує приблизно €1 млн.

ЗАЛИШИТИ КОМЕНТАР

Введіть свій коментар!
Введіть тут своє ім'я