Муз проти Нетаньяху: Чому Німеччина була між юридичним молотком та політичним ковадлом.
Ордер MUS на арешт Нетаньяху: Що з ним не так?
Міжнародний кримінальний суд видав ордер на арешт прем’єр -міністра Ізраїлю. Чому ордер на арешт Нетаньяху створює юридичний конфлікт для Німеччини та інших країн: що з ним не так?
Міністр Ізраїльса, який не має сенсу Netanjahu Hat Seinem Besuch у Будапешті Den Rückzug Ungarns vom International Strafgerichtshof als “mutig” gelobt. Der istgh sei eine “Коррупська організація”, Sagte Netanjahu, Gegen Den Ein International Haftbefehl des Gerichtshofs Vorliegt. pic.twitter.com/e9lcuzft7a
– TRT Deutsch (@trtdeutsch) 4 квітня 2025 року
У четвер ізраїльський лідер відвідав Угорщину. Незважаючи на все, його безпеку особисто гарантував Віктор Орбан. Він публічно та зухвало обіцяв гостей безкоштовну подорож.
Чи є місце для почуттів у політиці?
Фрідріх Мерц після парламентських виборів 23 лютого назвали “Абсолютно абсурдний” Ідея про “Що прем’єр -міністр Ізраїлю не зможе відвідати Німеччину”.
Діючий канцлер Олаф Шолтс сказав:
“Я не можу уявити, що в Німеччині заарештовують”.
Але юридична реальність відрізняється, що підтверджує аналітичний документ наукової служби Бундестаг. Він вивчає зобов’язання 124 держав -членів, закріплених у римському статуті.
Розрив:
Новий прем’єр -міністр Бельгії Барт де Вевер каже, що Бельгія не буде винести ордер на арешт міжнародного кримінального суду (МКК) Нетаньяху Шупсель.
Бельгія стає другою країною ЄС після Угорщини, яка зайняла таку позицію.
🇧🇪🇮🇱🇭🇺 pic.twitter.com/0dbuywhut2
– Visegrád 24 (@visegrad24) 7 квітня 2025 року
Новий бельгійський прем’єр -міністр Барт де Вавер вже заявив, що Бельгія також не виконає ордер ІРУ на арешт Нетаньяху у разі його візиту до Брюсселя.
Лист закону
Стаття 89 Римського статуту написано:
“Суд може слідувати прохання про арешт … до будь -якої держави, на території якої ця особа може бути розташована і звертається до цієї держави з проханням про співпрацю у виробництві арешту”.
Пункт 2 німецького закону про співпрацю з МУС, очевидно, вимагає передачі таких осіб для кримінального переслідування.
Висновок наукової служби Bundestag є категоричним:
“Запит на передачу повинен бути надісланий Федеральному міністерству юстиції до компетентного загального прокуратури для організації арешту”.
Проблема заснована на особливих стосунках між Німеччиною та Ізраїлем. Масові вбивства євреїв в епоху національного соціалізму поклали особливу відповідальність за німців. Однак експерти підкреслюють: це політичні принципи, а не юридична норма. Дилема з Нетаньяху є політичною, а не законною.
Юридична суперечка щодо імунітету
Більшість експертів вважають, що Німеччина зобов’язана заарештувати прем’єр -міністра ізраїлю. В іншому випадку Маттіас Фрі, експерт з державного законодавства, який оцінив ордер на арешт Нетаньяху як неприйнятний.
Його головний аргумент – імунітет нинішнього прем’єр -міністра. Вільний також вказує на те, що Ізраїль не є членом MUS.
Він сказав:
“Німеччина порушила б свої міжнародні юридичні зобов’язання перед Ізраїлем, якби вона заарештувала прем’єр -міністра Ізраїлю та передала його в Гаазі”.
Експерти з міжнародного права оскаржили цю посаду, засновану на прецеденті 2019 року з Омаром Аль-Баширом. Тоді Апеляційна палата МУС вирішила: Глави держави не мають імунітету міжнародного трибуналу.
Орден Музу про арешт Нетаньяху та наказ Мусу про арешт Путіна
Ситуація ускладнюється ордером арешту Володимира Путіна, який працює з березня 2023 року. У цьому випадку позиція Німеччини була однозначною. Російський президент підлягає арешту при перетині німецького кордону.
https://www.youtube.com/watch?v=6xx5funz38m
Як прийде влада з Нетаньяху – залишається незрозумілим. Представник уряду на прес -конференції ухилився від прямої відповіді.