Прикордонна система EES знову фатально не запускається

11

Прикордонна система EES знову фатально не запускається

«Я сподіваюся, що ми зможемо почати якнайшвидше, але поки що жодних нових термінів немає. Це також залежить від юридичної оцінки, яку ми зробимо і над якою ми працюємо зараз», — додала вона.

Однак очікувалося чергове відстрочення розгортання після того, як з'явилися повідомлення про те, що Франція, Німеччина та Нідерланди дали зрозуміти, що вони не готові, оскільки випробування в реальних умовах не проводились.

На ці три країни припадає близько 40 відсотків пасажиропотоку з країн, що не входять до ЄС/Шенгенської зони, на який впливає EES, враховуючи наявність аеропортових вузлів у Парижі, Амстердамі та Франкфурті, а також завантажений кордон Франції з Великобританією.

Єврокомісар додав у четвер, що агентство ЄС, яке відповідає за ІТ-інфраструктуру, яка збиратиме дані EES з усіх прикордонних пунктів Шенгенської зони, eu-LISA, також висловило стурбованість щодо “Стійкості системи”.

Комісар Йоханссон заявила, що Рада з внутрішніх справ ЄС обговорила “Можливість поетапного підходу”. Схему запустять на деяких пунктах перетину кордону. Але не буде “великого вибуху” по всій території Шенгенської зони одночасно.

У зв'язку з цим вона оголосила, що проведуть юридичну оцінку «деяких дуже цілеспрямованих поправок» до правил ЄС щодо EES. На наступному тижні відбудеться засідання ради директорів eu-LISA.

Шандор Пінтер, міністр внутрішніх справ Угорщини, яка цього семестру головує в Раді ЄС, заявив, що система «має бути введена як експеримент» та її впровадження має бути поступовим.
«Якщо в ІТ-системі є проблеми початкового етапу розвитку, ці проблеми потрібно виявити якнайшвидше, щоб всю систему ввести в експлуатацію якнайшвидше».

Фото: Robert Michael/dpa

Облік та контроль, фантом європейської бюрократії

Раніше того ж дня аеропорт Меноркі в Іспанії передбачав чергову затримку EES, заявивши у X. «Ми можемо підтвердити, що система в'їзду та виїзду (EES) поки що не розгорнута у нашому аеропорту, оскільки це залежить від підтвердження ЄС. Її можна застосувати за кілька місяців, залежно від рішень ЄС».

Система в'їзду/виїзду (EES) – це автоматизована ІТ-система. Вона реєструватиме негромадян ЄС, які подорожують на короткий термін, щоразу, коли вони в'їжджають у Шенгенську зону та виїжджають із неї. Метою є підвищення безпеки та уникнення перебування, що перевищує 90 днів протягом дозволеного періоду 180 днів.

Читайте також:  США дає податкові пільги для покупки електромобілів

Згідно з чинними правилами, при першому перетині кордону Шенгенської зони необхідно буде здавати відбитки пальців та фотографуватись у присутності прикордонників. Це викликає занепокоєння. Особливо у Великій Британії, де діє паралельний прикордонний контроль із Францією.

Новий додаток, який зараз розробляє Європейська комісія, дозволить попередньо зареєструвати принаймні частину даних. Але поки що немає жодних вказівок на те, коли воно стане доступним користувачам.

Нікола Меллон, керівник відділу Logistics UK, минулого тижня заявила, що належного тестування системи в порту Дувра ще не проводилося.

Коментуючи можливу затримку EES, Меллон сказала: «Ланцюжок поставок Великобританії залежить від експорту та імпорту товарів, коли вони необхідні. Затримки можуть істотно вплинути на доступність товарів. Якщо в рамках розгортання системи EES не буде реалізовано рішення на основі програми, щоб зняти частину навантаження з кордону на цьому найважливішому торговому маршруті.

Доступність цієї програми та гарантії того, що ІТ-система, що лежить в основі ЄЕС, перевірена, протестована та надійна, мають стати ключовими елементами щодо готовності держав-членів SEU та остаточної дати запуску для забезпечення безперервного потоку торгівлі».

За введенням EES піде запровадження Європейської системи інформації та авторизації подорожей (ETIAS). Вона вимагатиме від відвідувачів із країн з безвізовим режимом реєструватися та сплачувати збір у розмірі €7 перед поїздкою до Шенгенської зони. У четвер не надали жодної інформації щодо термінів запуску ETIAS.

ЗАЛИШИТИ КОМЕНТАР

Введіть свій коментар!
Введіть тут своє ім'я