Залізничне сполучення Берлін-Гамбург сумно відоме наявністю мертвих зон стільникового зв'язку. Спільними зусиллями оператори мобільного зв'язку, Deutsche Bahn та федеральний уряд планують покращити обслуговування на цьому популярному маршруті.
Потяг Берлін-Гамбург: обіцяно покращений зв'язок 5G
Цього тижня у Франкфурті проходить Цифровий саміт уряду Німеччини 2024 року, і однією з перших новин, які з'являться на ньому, стане те, що Deutsche Bahn і кілька операторів мобільного зв'язку взяли на себе зобов'язання покращити якість послуг стільникового зв'язку для пасажирів поїздів між Берліном та Гамбургом. . Обіцяно зв'язок 5G.
Однак пасажири поїздів цим маршрутом страждають від низької швидкості передачі даних і нестабільним прийомом протягом більшої частини колії.
Тепер уряд Німеччини, Deutsche Bahn і чотири німецькі оператори мобільного зв'язку (1&1, Deutsche Telekom, Telefónica/O2 і Vodafone) заявляють, що у них є плани щодо покращення покриття в цьому районі та вздовж залізниці зокрема.
Планується зробити зв'язок у цьому районі сумісним із 5G.
Як можна покращити стільниковий зв'язок вздовж залізниці?
В даний час існує два основних фактори, які обмежують можливості стільникового зв'язку для пасажирів залізничних перевезень.
Найпростіше виправити неполадку, пов'язану із самими поїздами.
На вікнах старих поїздів ICE компанії Deutsche Bahn є покриття, що запобігає перегріву поїздів на сонці.
Однак це покриття виявилося стійким до сигналів мобільних телефонів.
У нових поїздах ICE використовується мобільне покриття вікон. Однак у старих поїздах достатньо подряпати покриття вікон лазером, щоб зробити їх проникними для сигналів мобільних телефонів.
Більш серйозна проблема, яку необхідно подолати, полягає у поганому покритті мережі у багатьох сільських районах між Берліном та Гамбургом.
Для покращення покриття оператори мереж мають намір використати заплановану реконструкцію колій (яка проходитиме з серпня 2025 року до квітня 2026 року) для встановлення інфраструктури зв'язку 5G.
Deutsche Bahn вже запланувала використовувати перерву в роботі для встановлення радіощогл для свого залізничного зв'язку.
Тепер оператори мобільного зв'язку заявляють, що планують вивчити можливість використання нових радіощогл DB для роботи обладнання мобільного зв'язку 5G.
Провайдери мобільного зв'язку також припускають, що в майбутньому вони зможуть спільно використовувати свої радіосистеми вздовж цього маршруту, як працює покриття 5G в берлінському U-Bahn. Там Telefónica побудувала мобільну мережу для LTE (4G) та 5G, яку також можуть використовувати клієнти інших мереж.
“Залізнична лінія Гамбург-Берлін стане інноваційним маршрутом Німеччини для мобільного зв'язку з гігабітною швидкістю передачі даних в поїзді”— заявив міністр транспорту та цифрових технологій Фолькер Віссінґ (СвДП) у Франкфурті, повідомляє DPA.
Якщо запланована реконструкція залізниці триватиме за планом, пасажири можуть розраховувати на покращення обслуговування на маршруті приблизно з квітня 2026 року.