Знаєте, що спільного між вашою ранковою кавою, новим iPhone та запчастинами для BMW? Всі вони швидше за все прибули до вас завдяки скромному герою логістики – залізничному вагону. І зараз цей герой отримав довгоочікувану підтримку. Берлін виділяє мільйони для порятунку вантажоперевезень у Німеччині.
Тримайтеся міцніше за поручні: до 2027 року уряд планує вкласти у цю сферу понад мільярд євро. Звучить як фантастика! Невже Берлін виділяє мільйони на порятунок вантажоперевезень? Але вам сухі цифри:
- 2024 рік – 300 мільйонів євро,
- 2025 рік – 300 мільйонів євро,
- 2026 рік – 320 мільйонів євро,
- 2027 рік – 320 мільйонів євро.
Парламентський державний секретар при федеральному міністрі з питань цифрових технологій та транспорту Геро Хокер урочисто оголосив:
«З більш ніж 2500 зареєстрованими під'їзними коліями, вантажними пунктами та вантажними терміналами повагонні перевезення є основою залізничних вантажоперевезень».
В якісь століття бюрократи не стали мудрувати з умовами. Програма доступна всім залізничним компаніям (так-так, навіть найменшим!) на всій території німецької залізничної мережі.
Великий куш для маленьких вагонів: сотні мільйонів для порятунку вантажоперевезень
Близько 60 компаній уже готуються отримати заповітні повідомлення про субсидії. І доки скептики морщать лоби, нагадаю: ця програма – не просто про гроші. Це про майбутнє. Про клімат. Про те, як припинити забивати автобани нескінченними караванами вантажівок.
Так, це тимчасове рішення – поки не з'явиться та сама «цифрова автоматична зчіпка», про яку залізничники говорять як про друге пришестя. Але саме зараз, коли кожна друга розмова про клімат та «зелену» економіку, така підтримка – на вагу золота.
Залишається тільки стежити, як цей залізничний пазл складатиметься. А поки що – потяг уже рушив. У буквальному значенні. Заявки на 2024/2025 вже не приймаються – дедлайн пройшов 15 жовтня.