Канатна дорога в Парижі: новий транспорт майбутнього

4

Канатна дорога в Парижі: 13 грудня у столиці Франції офіційно відкривається нова лінія міського транспорту – Câble C1. Це не туристична пам'ятка, а частина соціальної системи регіону Іль-де-Франс, яка включає не тільки столицю, а й її передмістя.

Більше того, поїздка лише займе 17 хвилин – це вдвічі швидше, ніж автобусом. До 2030 року потужність планується збільшити до 12 тисяч пасажирів.

П'ять станцій і повний доступ для всіх

Лінія C1 з'єднується п'ять зупинок в чотирьох передмістях. Усі станції обладнані пандусами та повністю доступні для маломобільних пасажирів.

Основні зупинки

  • Пуент-дю-Лак (Кретей) — трансфер до метро (лінія 8) та кількох автобусних маршрутів; поблизу озера Кретей і стадіону Домінік Дювошель;
  • Limeil-Brévannes – Plage Bleue — біля вокзалу великий парк і штучне озеро;
  • Валентон – Ле Шато — в пішій доступності історичний замок та міський парк;
  • La Végétale – La Fontaine Saint-Martin — важливий транспортний вузол для місцевих жителів;
  • Вілла Нова (Вільнев-Сен-Жорж) – станція в житловому районі, сполучена з внутрішнім міським автобусним сполученням.

Відстань між станціями – від 500-1800 метріва сама траса проходить по житлових масивах, зелених зонах та парках.

Не туристичний, але вражаючий

Хоча С1 проходить двадцять кілометрів від Ейфелевої вежітакож може зацікавити гостей міста. З його висоти відкриваються види на передмістя та парки, які рідко включаються в туристичні маршрути.

Для мешканців канатна дорога стане справжньою альтернативою автобусу чи автомобілі: вона позбавляє від заторів і дозволяє точніше планувати поїздки.

Розклад і квитки

У день відкриття, 13 грудняканатна дорога працюватиме з 11:00 до 00:30.
Потім вводиться постійний розклад:

  • в будні дні — з 5:30 до 23:30;
  • у вихідні дні – до 00:30 год.
Читайте також:  Вибух біля Рівного налякав людей

Можна подорожувати по лінії с з передплатою Navigo (тут вже включені всі види транспорту області) або по звичайний квиток на автобус-трамвай. Вартість однієї поїздки – 2 євро. Квиток можна записати на картку Navigo Easy або завантажити в додаток на смартфон.

Важливо: квиток дійсний тільки на одну поїздку і не дозволяє без додаткової оплати пересісти на метро чи RER.

Скільки коштував авіапереліт до Парижа?

Канатна дорога в Парижі: будівництво почалося в вересень 2022 р і це коштувало 138 мільйонів євро. Фінансування було розподілено наступним чином:

  • 49% – обл Іль-де-Франс;
  • 30%Департамент Валь-де-Марн;
  • 21%Французький уряд І Європейський Союз.

Обслуговування та експлуатацію проекту повністю бере на себе транспортне агентство Île-de-France Mobilités.

Париж у тренді: Європа піднімається над землею

Париж не єдине місто, яке використовує канатну дорогу як частину громадського транспорту.

  • IN Лондон З 2012 року працює авіакомпанія Emirates Air Line, яка сполучає береги Темзи.
  • IN Тулуза Téléo працює з 2022 року. Канатна дорога довжиною 3 кілометри з’єднує університет, лікарню та дослідницький центр.
  • IN Амстердам вони планують побудувати аналогічний маршрут через річку ІЖ. Однак проект все ще знаходиться в розробці і може розпочатися лише 2027 рік.

Таким чином Париж продовжує європейську тенденцію використання екологічно чистих та ефективних транспортних рішень, особливо в густонаселених районах.

ЗАЛИШИТИ КОМЕНТАР

Введіть свій коментар!
Введіть тут своє ім'я