Несподівана помилка команди McLaren на Гран-прі Катару перевернула боротьбу за титул чемпіона світу у Формулі-1 з ніг на голову. Переміг Макс Ферстаппен, і тепер доля чемпіонства вирішиться лише в заключній гонці сезону в Абу-Дабі.
Оскар Піастрі посів друге місце, а його напарник Лендо Норріс став лише четвертим.
Зараз Норріс зберігає мінімальну перевагу – 12 очок над Ферстаппеном і 16 над Піастрі. Для порівняння: ще в серпні після Гран-прі Зандворта Ферстаппен відставав на 104 бали.
Як розвивався Гран-прі Катару
З перших кіл здавалося, що McLaren повністю контролює ситуацію. Піастрі, стартувавши з поулу, впевнено зберіг лідерство. Норріс трохи відстав від Ферстаппена, але залишився в трійці.
На початку другого кола увагу глядачів привернув Ніко Хюлькенберг з команди Haas.
Він єдиний з першої десятки стартував на м’яких шинах і зумів випередити Шарля Леклерка на Ferrari. Однак незабаром німець зіткнувся з П'єром Гаслі (Alpine) і вибув з гонки, через що на трасі з'явився Safety Car – автомобіль безпеки, який обмежує швидкість пілотів після аварій.
Фатальна помилка McLaren
Протягом періоду Safety Car майже всі команди проводили планову заміну шин. На трасі залишився лише McLaren.
Ні Піастрі, ні Норріс не отримували наказу заходити в бокси – рідкісне явище в сучасній Формулі-1. Навіть пілот Haas Естебан Окон встиг змінити шини, поки McLaren вагався.
Норріс не зміг стримати емоцій і зажадав пояснень. Його інженер Вілл Джозеф визнав прорахунок, зазначивши, що команда «втратила свою гнучкість до кінця гонки». Після рестарту McLaren ненадовго втримав подвійну перевагу, але Ферстаппен вже мав перевагу після піт-стопу. Коли британець нарешті заїхав поміняти шини, голландець впевнено захопив лідерство.
Ключові моменти другої половини Гран-прі Катару
Піастрі спробував виправити ситуацію і на 30-му колі випередив Кімі Антонеллі з Mercedes. Норріс же втратив оберт і відстав. Після другого піт-стопу Ферстаппен виграв 15 секунд, а Норріс знову опинився лише на п'ятому місці. Лише під кінець гонки йому вдалося випередити Антонеллі та фінішувати четвертим.
Реакція та визнання помилок на Гран-прі Катару
Після фінішу керівник McLaren Зак Браун не приховував свого роздратування.
Він сказав на Sky:
“Ми зробили величезну помилку. Оскар їхав ідеально, але ми відібрали у нього перемогу та подіум у Ландо. Це повністю наша вина”.
Головний відділ стратегії Андреа Стелла пояснив рішення просто: команда не очікувала, що всі суперники вийдуть у бокси одночасно.
Норріс додав:
“Іноді потрібно довіряти рішенням команди, але сьогодні ставка не спрацювала. Це був не наш день”.
Перед вирішальним етапом в Абу-Дабі
Сезон завершиться 7 грудня 2025 року на трасі Абу-Дабі. Саме там і стане зрозуміло, хто стане чемпіоном світу.
Можливі сценарії:
-
Якщо Ферстаппен знову переможе, а Норріс фінішує четвертим, титул дістанеться голландцю;
-
Щоб гарантувати чемпіонство, Норріс повинен піднятися на подіум;
-
П'ястрі також зберігає математичні шанси, але для перемоги він повинен перемогти обох суперників.
Таким чином, остання гонка сезону обіцяє стати однією з найнапруженіших за останні роки.























