Діти починають говорити: ознаки норми та відхилень

7

Діти вчаться говорити з різною швидкістю. Тому батькам часто нелегко визначити, чи говорить їх дитина на рівні, що відповідає віку. Яка норма, а коли це порушення?

Діти починають говорити: ознаки норми та відхилень

Наш голос унікальний, кожен звучить трохи по -своєму. Він супроводжує нас все своє життя, від першого крику до останнього слова. Зазвичай роки тривають, перш ніж діти почнуть говорити і правильно використовувати голос, повідомляє tagesschau.de. Це пов’язано з тим, що Навчання мовлення – одне з найскладніших завдань, які діти повинні вирішити.

“Це частково генетика. У всіх нас є різні таланти. Це також стосується мовленнєвих тренувань. Усі ми починаємо говорити з різними швидкостями і в різній мірі”– Райнер Бек запевняє. Він є спеціалістом з питань мовленнєвих, голосових та дитячих слухових розладів та керівником кафедри фоніатрії та аудіології дітей медичного центру Фрейбургського університету. Бек спостерігає за дітьми, які з різних причин важко навчитися говорити. Спочатку розсіювання полягає в тому, що діти повинні мати можливість робити все ще дуже чудово. Але в міру розвитку очікування, пов'язані з викладанням мовлення, стають все більш зрозумілими.

Важлива віха: вибух словника

Дитина досягає першого рядка, коли він вимовляє близько 50 різних слів. Чи вдалося дитині подолати цю перешкоду в кінці другого життя в рамках іспиту U7. Основна увага тут приділяється розвитку мови. Коли дитина знає про 50 різних слів і набуває достатнього досвіду в їх використанні, він зазвичай починає поєднувати слова. Наприклад, “мама-хамах”.

Діти починають говорити: ознаки норми та відхилень. Фото: Picsea / unsplash.com

З цими фразами, речення з двох слів починається вибух, що посилений словниковий запас. “Діти раптом розпізнають багато слів протягом декількох тижнів і місяців, тому незабаром вони стають майже незліченними. Це знак того, що все йде добре”– пояснює Бек.

Читайте також:  Рікотта – як використовувати цей сир? Що з неї можна приготувати на ПП?

Вимова може залишатися нечіткою або слова можна вимовити спрощеним. Райнер Бек пояснює, що можна судити, наскільки добре дотримуються граматичні правила та як вимовляти, Це можливо лише з дітьми у віці трьох років.

Пізній балаканина чи порушення майстерності мови?

Згідно з дослідженнями, Близько 15% дітей не досягають цієї мети, і до кінця другого року життя сказано менше 50 слів. Замість того, щоб викликати предмети, ці діти вказують на них пальцями або використовують жести та звуки. Таких дітей називають “Пізно розмовляв“.

Однак “говорити” не страждають від розладу. Вони просто навчаються повільніше, ніж це повинно бути в нормі. Іноді таким дітям потрібні місяці, щоб вивчити нове слово, навіть якщо батьки заохочують їх усіма можливими способами. Це називається затримкою мовного розвитку. «Пізно, розмовляючи з дітьми – це діти, які потенційно можуть повернутися до нормального шляху розвитку до кінця третього року життя. І більшість з них досягають успіху»– пояснює Райнер Бек.

За словами Німецької федеральної асоціації мовленнєвих терапевтів, кожна третя дитина після третього дня народження сидить у мовленні і нормально говорить. Для своєчасної підтримки таких дітей зараз є зосереджена терапія для пізніх дітей.

Розлади розвитку мови можуть бути дуже різними

Якщо ці діти не наздоганяють, вони кажуть, що їх турбує мовний розвиток. Бек підтверджує, що кількість дітей, які страждають від цього розладу, велика. Близько 8% усіх дітей дошкільного віку страждають від цього захворювання.

Діти починають говорити: ознаки норми та відхилень. Фото: Marisa Howenstine / unsplash.com

Симптоми різноманітні. Наприклад, порушення поглинання звуків – коли діти говорять “дуби” замість “губ” або повністю відсутні звуки. Деякі діти знають лише кілька слів. Інші не володіють граматикою: “Бабуся випікають пироги”. Але, наприклад, є діти з раннім аутизмом дітей, які ледве навчилися говорити і залишатися невербальними.

Читайте також:  Ескен хоче укласти договір із Німеччиною для покращення системи освіти

Діти починають говорити вчасно, якщо вони не проводять часу з гаджетами

“По -перше, ми дивимось на те, наскільки добре чує дитина, які його комунікативні навички взагалі. Тобто, як він висловлює свої потреби, і чи потрібна йому консультація логопеда чи щось інше?” – каже Бек, пояснюючи перші кроки в спеціальній амбулаторії у Фрайбурзі.

Ще одна важлива тема консультацій – це час, проведений дітьми за екранами. ЩоДо трьох років ми радимо повністю відмовитися від використання екранів або обмежити його півгодини“. Якщо батьки скорочують час роботи зі ЗМІ, Бек часто відзначає позитивний вплив на розвиток промови дітей.

У недавньому дослідженні австралійської когорти 220 сімей виявили важливі стосунки. Більша кількість часу на екрані була пов'язана зі зменшенням кількості розмов між батьками та дітьми. Епоха дітей під час дослідження був з року до трьох років. Інше дослідження, в якому аналізували 40 000 годин аудіоматеріалів, було таким же висновком. Діти, які слухають більше розмов дорослих, як правило, більше говорять.

Важливо спілкуватися з дитиною

Вирішальним фактором викладання мови є навколишнє середовище, тобто скільки можливостей для спілкування. “Які партнери діалогу сидять навпроти мене? Вони грають і розмовляють зі мною обережно чи ігнорують мене?” – каже Бек. Однак в той же час необхідно зняти тиск від батьків, оскільки це дуже індивідуально, особливо на початку, коли дитина говорить і скільки.

Розвиток мови вважається в основному завершеним приблизно на шість років.

ЗАЛИШИТИ КОМЕНТАР

Введіть свій коментар!
Введіть тут своє ім'я