Комісія заявила, що її новий план «прискорить розвиток високошвидкісної залізниці в ЄС» шляхом «підвищення швидкості, комфорту, безпеки та надійності залізничних послуг».
«Високошвидкісна залізниця — це не лише скорочення часу в дорозі, це зв’язок європейців, зміцнення нашої економіки та лідерство у глобальній гонці за сталий транспорт», — сказав у заяві комісар ЄС з питань сталого транспорту та туризму Апостолос Ціцікостас.
Він додав, що за допомогою цього плану «ми перетворюємо амбіції на дії: руйнуємо бар’єри, мобілізуємо інвестиції в сучасну інфраструктуру та робимо транскордонне залізничне сполучення основою вуглецево-нейтральної, конкурентоспроможної та безпечної Європи».
У своїй заяві Єврокомісія навела кілька прикладів повідомлень. Вони, за її словами, найближчими роками скоротять час поїздки вдвічі.
Серед них скорочення часу в дорозі з Афін до Софії до шести годин. А з Копенгагена до Берліна до чотирьох годин.
Залізничне сполучення Копенгаген-Берлін з часом пройде через тунель Fehmarn Belt. Його будівництво ведеться між Данією та Німеччиною.
На початку цього року було оголошено про затримки цього проекту. Це означає, що його завершення очікується не раніше кінця 2032 року. Але Комісія заявила в заяві, що очікує значного скорочення часу в дорозі між двома столицями «до 2030 року».
Зараз пасажири, які подорожують залізницею між Копенгагеном і Берліном, подорожують через західну Данію та Гамбург. Це означає значне збільшення часу в дорозі до завершення будівництва залізничної лінії Фемарн-Белт.
Інші розробки включатимуть транскордонне сполучення між Балтією та прямий маршрут Париж-Мадрид-Лісабон. Це згідно з планами, які спиратимуться на Транс’європейську транспортну мережу (TEN‑T), існуючу транспортну ініціативу ЄС.
Для досягнення поставлених у плані цілей будуть вжиті заходи. Включаючи обов’язкові графіки для усунення вузьких місць. Їх введуть в експлуатацію до 2027 року.
Комісія повідомила, що стратегія фінансування ЄС плану буде представлена в найближчі місяці. Крім того, «за підтримки стратегічного діалогу з державами-членами, промисловістю та фінансовими установами».






















