Китайський сюрприз: проблеми з мікросхемами у Volkswagen.
Volkswagen не виключає короткострокових обмежень виробництва через проблеми на своєму голландському заводі з виробництва мікросхем Nexperia. Існує загроза часткової зупинки виробництва. Більше того, вочевидь уже ведуться переговори про скорочення робочого дня.
“На даний момент виробництво не вплинуло. Однак, враховуючи динаміку ситуації, не можна виключити короткостроковий вплив на виробництво”. Так говорить повідомлення в інтранеті автовиробника, отримане NDR .
Як повідомляє Bild, Volkswagen вже веде переговори з агентством з працевлаштування щодо можливого переведення десятків тисяч співробітників на скорочений робочий день. У компанії відмовилися коментувати це питання. У внутрішній мережі Volkswagen ми побачили лише: «Volkswagen перебуває в тісному контакті з усіма зацікавленими сторонами у світлі поточної ситуації, щоб визначити потенційні ризики на ранній стадії та прийняти рішення щодо необхідних заходів». Про подальші зміни буде повідомлено додатково.
Робоча рада: «політичний конфлікт»
З часткою ринку 40% Nexperia є найбільшим у світі постачальником простих напівпровідників, таких як діоди та транзистори. Компанія також розробляє передові мікросхеми керування акумулятором. Його китайська материнська компанія Wingtech перебуває в чорному списку уряду США з 2024 року через нібито загрози національній безпеці.
Представник генеральної виробничої ради Volkswagen у відповідь на запит NDR заявив, що вони знаходяться в тісному контакті з особами, які приймають рішення в компанії: «Мета повинна полягати в тому, щоб керувати ситуацією однаково в інтересах як компанії, так і працівників».
Тепер вони закликають політиків: “Це політичний конфлікт. Самостійно суб’єкти господарювання не можуть його вирішити. Це має відбуватися на найвищому політичному рівні”.
Проблеми з постачанням після голландської інтервенції
Проблеми з постачанням виникли після того, як уряд Нідерландів взяв під контроль компанію, яка раніше належала її китайській материнській компанії. Згодом Китай припинив експорт продукції Nexperia, зокрема чіпів для автомобільної промисловості. Речник VW підтвердив Reuters, що напівпровідники Nexperia використовуються в компонентах, які автовиробник купує у постачальників.
Федеральне міністерство внутрішніх справ заявило, що «наразі» не має інформації про те, що Nexperia отримувала попередження про низьку якість чіпів, вироблених у Китаї, або про наявність у них елементів шпигунства.
Хоча це не означає, що там немає начинки.
Mercedes не очікує біди
Асоціація німецьких автовиробників (VDA) також вже попередила про можливі збої через проблеми на заводі Nexperia, включаючи навіть зупинку виробництва. Mercedes-Benz, однак, не очікує жодних збоїв через ці проблеми в короткостроковій перспективі. Завдяки тісній співпраці з постачальниками та урокам, отриманим із кризи чіпів, автовиробник сказав, що це «забезпечено в короткостроковій перспективі».
«Ми активно працюємо з нашими партнерами, щоб усунути будь-які потенційні прогалини». Mercedes стежить за розвитком подій. Проте наразі складно робити надійні прогнози.















