Разом з AІ-помічником: китайські астронавти вийшли у відкритий космос

12
космонавт

Місцеві ЗМІ порівняли цю подію із сюжетом фантастичного роману. Троє астронавтів на орбітальній космічній станції Китаю “Тяньгун” нещодавно завершили свій третій вихід у відкритий космос. З ними був новий помічник із штучним інтелектом, пише видання ChinaDaily.

ШІ назвали Wukong AI – на честь Сунь Укуна, легендарного Короля мавп.

Великомасштабну модель штучного інтелекту було доставлено на китайську космічну станцію вантажним кораблем Tianzhou 9 ще 15 липня 2025-го разом із скафандрами нового покоління та припасами для екіпажу.

Модель стабільно працює на орбіті протягом одного місяця, і астронавти екіпажу “Шеньчжоу XX” дали позитивні відгуки про неї.

Wukong AI поєднує в собі наземні та космічні моделі в інтелектуальній системі питань та відповідей, при цьому наземна модель пропонує глибокий аналіз, а орбітальна вирішує критичні та складні завдання.

космос

Крім цього, дана модель ШІ космічного рівня може забезпечити швидку і точну підтримку за рахунок обробки даних на основі сценаріїв, методів оптимізації та стратегій пошуку, що настроюються.

Ще однією особливістю системи є те, що вона може бути швидко переналаштована та розширена для управління плануванням місій, аналізом даних та прогнозуванням.

“Ця система може забезпечити швидку та ефективну інформаційну підтримку складних операцій та усунення несправностей членами екіпажу, підвищуючи ефективність роботи, забезпечуючи психологічну підтримку на орбіті та координацію між космічними та наземними командами”, – розповіли члени екіпажу.

Скільки разів на секунду люди звертаються до ChatGPT

Щосекунди у світі відправляють близько 30 тис. повідомлень ChatGPT.

Таку статистику навів журналістам голова компанії OpenAI Сем Альтман.

Зазначається, що точні цифри, що свідчать про таку популярність ІІ-бота, що зростає, оприлюднені вперше.

Користувачі по всьому світу звертаються до ChatGPT понад 2,5 млрд разів щодня. Це колосальний стрибок, адже лише за кілька місяців обсяг зріс у 2,5 рази порівняно з груднем 2024 року, коли фіксувався 1 млрд запитів. При цьому близько 330 млн. на день припадає на американську аудиторію.

Читайте також:  Як формулюється закон Паскаля

ЗАЛИШИТИ КОМЕНТАР

Введіть свій коментар!
Введіть тут своє ім'я