кількість зростає, але не доступність

5

Згідно з даними Федерального мережевого агентства (Bundesnetzagentur), станом на 1 жовтня 2025 року в Німеччині було майже 180 тисяч громадських зарядних точок, з яких 44 тисячі були високошвидкісними. Порівняно з минулим роком їх кількість зросла на 16%. Загальна потужність інфраструктури зросла майже на 30%, досягнувши 7,3 млн кіловат, повідомляє tagesschau.de. Це значний технологічний прогрес. Але на практиці заряджати електромобіль не стало простіше.

На думку експертів VDA, цього недостатньо для забезпечення комфортної експлуатації електромобілів.

Регіони з найкращою і найгіршою інфраструктурою

Наявність зарядних станцій значно відрізняється залежно від регіону. Найкращі показники спостерігаються в Мекленбурзі-Передній Померані та Тюрінгії: тут на одну зарядну точку припадає близько 11,7 електромобілів.

Найгірша ситуація в Саарі – 24,6 автомобіля на пункт. За словами аналітиків, у східних федеральних землях менше електромобілів, тому доступність зарядних станцій там вища.

Глава VDA Хільдегард Мюллер закликала прискорити розвиток інфраструктури: “Ми повинні рухатися швидше. У Німеччині все ще занадто багато сліпих зон, де немає жодної зарядної станції”.

Проблема з автобаном: перевірка ADAC виявила серйозні недоліки

Особливу тривогу викликає ситуація на автошляхах. Згідно з перевіркою Німецького автомобільного клубу (ADAC), більше половини з 25 обстежених автостоянок і автозаправних станцій отримали оцінку «незадовільно» або навіть «дуже погано». Жоден сайт не отримав оцінку «добре» або «дуже добре».

Основні недоліки інфраструктури, виявлені ADAC:

  • лише чверть перевірених об’єктів мала 10 і більше зарядних точок;
  • кожен третій заклад мав несправне обладнання;
  • відсутність даху і погане освітлення роблять зарядку незручною і небезпечною, особливо вночі.

Представники ADAC зазначили, що водії часто змушені шукати альтернативні точки зарядки, що збільшує час у дорозі.

Чому зупиняється інфраструктура електромобілів

Незважаючи на державні субсидії та плани переходу на електромобілі, Німеччина поки не в змозі впоратися зі зростаючим попитом.

Читайте також:  Як зробити водяний млин власноруч: етапи, ресурси та інструменти для побудови екологічного джерела енергії

Однією з причин є нерівномірний розподіл зарядних станцій: великі міста швидко розвиваються, а сільська місцевість залишається без належного покриття. Крім того, будівництво швидкісних зарядних комплексів потребує великих інвестицій та погоджень, що уповільнює процес.

На думку аналітиків, Без додаткових заходів уряд ризикує не виконати свої цілі щодо електронної мобільності до 2030 року.

Що потрібно змінити

Експерти VDA і ADAC одностайні: без прискорення темпів будівництва і стандартизації технічних вимог Німеччина не зможе забезпечити надійну зарядну інфраструктуру.

Можливі рішення:

  • розвиток мережі швидкісних станцій уздовж магістралей;
  • створення єдиних стандартів підключення та оплати;
  • залучення приватних інвестицій для встановлення пунктів зарядки на паркінгах та прибудинкових територіях;
  • покращене обслуговування та контроль якості.

ЗАЛИШИТИ КОМЕНТАР

Введіть свій коментар!
Введіть тут своє ім'я