Завод Bosch у Зальцгіттері подав заявку на скорочений робочий день, інші заводи готуються до такого ж сценарію.
Читайте також: Розклад Бундесліги 2025–2026
Проблеми з постачанням мікрочіпів знову вдарили по німецькому автопрому. Компанія Bosch оголосила про тимчасове переведення деяких співробітників заводу в Зальцгіттері на короткострокову роботу (Kurzarbeit).
Bosch у Зальцгіттері скорочує робочий день для 1400 співробітників
Таке рішення було прийнято через перебої з постачанням мікрочіпів від виробника Nexperia, який знаходиться під контролем китайського капіталу. У компанії Bosch у Нижній Саксонії працює приблизно 1400 людей. Представники компанії заявили, що «гнучко реагують на зміни у виробничому плані».
Однак точна кількість співробітників, яких торкнуться скорочення, поки не розголошується.
Kurzarbeit — це тимчасовий захід, коли працівники отримують менше годин, але зберігають свою роботу, а частину зарплати відшкодовують через Федеральне агентство праці. Для німецьких компаній це спосіб уникнути масових звільнень під час криз.
До таких же кроків готуються ZF і Volkswagen
Слідом за Bosch компанія ZF Friedrichshafen також почала підготовку до впровадження скороченої зайнятості на кількох своїх заводах у Німеччині. Офіційних заявок ще не надходило, але переговори вже ведуться. За даними профспілки IG Metall, деталі майбутнього графіка обговорюються на заводі ZF у Швайнфурті.
Це одне з найбільших підприємств концерну, де виробляють комплектуючі для автомобільних приводів.
Volkswagen, найбільший автовиробник Німеччини, поки що зберігає виробництво на колишньому рівні. Представники концерну повідомили, що поставки мікрочіпів не вплинули на конвеєри, але компанія продовжує стежити за ситуацією і «при необхідності вживатиме оперативних заходів». Крім того, VW шукає альтернативні джерела постачання.
Чому не вистачає мікросхем на заводі Bosch у Зальцгіттері
Нова хвиля дефіциту була викликана торговою напруженістю між Китаєм, США та Нідерландами. У жовтні влада Китаю заборонила експорт чіпів, вироблених Nexperia, посилаючись на «занепокоєння безпекою» та помсту в торговому конфлікті.
Nexperia є провідним виробником базових напівпровідників, які використовуються практично в усіх електронних системах автомобіля, від керування двигуном до систем допомоги водієві. Після заборони поставок в Європу багато заводів опинилися на межі зупинки.
Китай обіцяє частково зняти обмеження
Минулого тижня Пекін оголосив про можливість часткового відновлення експорту Nexperia, але лише за індивідуальними запитами.
В першу чергу це стосується постачальників, які безпосередньо закуповують чіпи для виробництва.
Як повідомляє Reuters, однією з перших компаній, яка подала заявку, стала Aumovio, колишній підрозділ концерну Continental. Однак поки неясно, чи всі заявники отримають схвалення китайської влади.
Основні наслідки для німецького автопрому:
-
Bosch вже запровадив режим короткострокової зайнятості;
-
ZF Friedrichshafen готує подібні заходи на кількох заводах;
-
Volkswagen стежить за ситуацією та шукає альтернативні канали постачання;
-
Китайські обмеження на експорт Nexperia можуть вплинути на десятки німецьких підприємств.
Діючий завод Bosch у Зальцгіттері є важливим для Німеччини
Економіка Німеччини багато в чому залежить від автомобільної промисловості, а мікрочіпи є «нервовою системою» сучасних автомобілів. Кожна машина містить сотні напівпровідників. Збій навіть одного виробника призводить до ланцюгової реакції у виробництві.
Таким чином, поточні обмеження сповільнюють виробництво автомобілів і ставлять під загрозу тисячі робочих місць.
За оцінками галузевих експертів, для відновлення стабільних поставок може знадобитися кілька місяців, навіть якщо Китай почне поступово послаблювати обмеження.
Криза Nexperia ще раз показала, наскільки вразлива європейська промисловість.
Незважаючи на обережні обіцянки Китаю послабити експортний контроль, німецькі компанії продовжують готуватися до важких тижнів. І, звісно, вони шукають шляхи диверсифікації ланцюжків поставок.






















