Незважаючи на гарантії ООН та Туреччини, більшість компаній побоювалися відправляти свої кораблі в Україну.

Незабаром після повернення Росії у зернову угоду в середу, 2 листопада, зерно подешевшало. Світові ціни на пшеницю впали більш ніж на 6 відсотків – до 8,45 долара за бушель. Про це свідчать дані торгів на товарній біржі Чикаго.
Зерно подешевшало: передісторія питання
Експерти пов’язують ці дві події, оскільки раніше після новини про те, що Росія вийшла з цієї угоди, ціна на зерно піднялася.
Нагадаємо, зернову угоду було підписано 22 липня у Стамбулі Росією, Україною, Туреччиною та ООН. Угода передбачає організацію гуманітарного коридору з вивезення українського зерна, продовольства та добрив Чорним морем з трьох портів.
Після атаки на кораблі Чорноморського флоту Росії наприкінці жовтня російська сторона оголосила про зупинення дії угоди.
Чому Росія повернулася в зернову угоду
Проте за кілька днів це рішення скасували і Росія відновила свою участь в угоді. За повідомленням Bloomberg, це було зроблено через те, що ООН і Туреччина погодили рух кораблів без участі Росії. За інформацією російських ЗМІ, це вдалося зробити за допомогою посередництва ООН та Туреччини.
Як уточнили у Міноборони Росії заявили, завдяки ООН та Туреччині вдалося отримати письмові гарантії від Києва щодо невикористання «зернового коридору» для ведення бойових дій проти Росії. Цього, на думку відомства, наразі достатньо для поновлення реалізації угоди. До цього турецький лідер заявив про таку домовленість із міністром оборони РФ Сергієм Шойгу.
У соцмережах також виникла думка, що блокада суховантажів призвела б до конфронтації Росії та Туреччини, а це не вигідно обом країнам.
Забавно спостерігати над тим, як Zканали злуються тому, що Росія знову повернулася до зернової угоди, тобто вони пропонують піти у відкриту конфронтацію з Туреччиною, яка має найпотужніший флот у чорному морі, бо Туреччина відразу сказала, що зернова угода буде⬇️ pic.twitter.com/IMoRRGBCAn
– İslamic Front/Фронт Ісламу (@Islamicfront1) November 2, 2022
Проте, незважаючи на гарантії ООН та Туреччини, більшість компаній побоювалися відправляти свої кораблі в Україну на тлі заяв Росії, уточнює Bloomberg. Росія заявляла, що не може гарантувати безпеку судів. Якщо у понеділок та вівторок кілька суден пройшли маршрутом, то на середу не планувався прохід жодного судна. Крім того, в очікуванні закінчення терміну угоди у листопаді нові угоди про купівлю зерна сповільнилися.
.