Статистика Латвійського бюро страховиків транспортних засобів (далі – LTAB) демонструє, що середня кількість днів, що проходять між поданням страхової заяви та отриманням рішення, з кожним роком зменшується. Так, у 2022 році постраждалі у дорожньо-транспортних пригодах (далі – ДТП), які зафіксували обставини пригоди за допомогою протоколу погодженого повідомлення, отримували рішення про виплату страхового відшкодування OCTA в середньому через 33 дні, а у разі подання заяви до поліції – через 49 днів. .
Середня кількість днів, необхідна для виплати страхових відшкодувань, знижується рік у рік. “Наприклад, у 2017 році середня кількість днів, що проходили з моменту подання страхового позову до ухвалення рішення про виплату відшкодування у разі, якщо нещасний випадок був зафіксований за допомогою погодженого повідомлення, становила 43 дні, а у разі, якщо він був зафіксований поліцейським протоколом, – аж 68 днів”, – каже Яніс Абашинс, голова правління LTAB.
У 2022 році кількість днів між подачею заяви про ДТП та ухваленням рішення скоротилася ще більше. У випадку, якщо ДТП було зафіксовано за допомогою узгодженого повідомлення, потерпілі отримували рішення про виплату страхового відшкодування OCTA у середньому через 33 дні, а у разі подання заяви через поліцію – через 49 днів. “Ця різниця в основному зумовлена циркуляцією інформації між Державною поліцією та страховиками, а також можливим порушенням кримінальної справи, що значно збільшує середній час обробки рішень”, – пояснює голова правління LTAB.
Одним із факторів, що сприяли скороченню середнього періоду прийняття рішення, є впровадження у 2018 році додатка LTAB OCTA функції Мобільного узгодженого повідомлення. “Наразі обставини ДТП фіксуються у додатку LTAB OCTA приблизно у 13% усіх випадків, коли взагалі заповнюється узгоджене повідомлення. Ми впевнені, що у найближчому майбутньому все більше людей, які потрапили до дрібних ДТП, обиратимуть цю функцію”, – повідомляє Абашинс, додаючи, що програма дозволяє заповнити узгоджене повідомлення в електронному форматі на будь-якому смарт-пристрої, а завдяки можливостям авторизації користувача таке узгоджене електронне повідомлення прирівнюється до друкованої версії документа.
Щоб спонукати водіїв частіше використовувати узгоджені повідомлення після ДТП та пояснити, як правильно їх заповнювати, у квітні LTAB проводить інформаційну кампанію, в ході якої здійснюються різноманітні комунікаційні заходи, а також буде розширено доступність друкованих та електронних узгоджених сповіщень.