Що простіше користувачам взаємодіяти з сайтом, то вищими будуть його поведінкові фактори. А отже, з’являться шанси на вихід у топ пошукової видачі. Тому опрацювання юзабіліті – зручності ресурсу – відіграє важливу роль у пошуковому просуванні. Команда платформи лінкбілдингу Медійка підготувала чек-лист, за допомогою якого ви можете самостійно перевірити, наскільки ваш сайт зручний для аудиторії.
Етап 1. Перевірка показників із найвищим пріоритетом критичності
- Адаптивність – сайт має бути адаптований для перегляду з мобільних пристроїв.
- Швидкість завантаження – за наявності якісного доступу в інтернет сайт має завантажуватися за 1-2 секунди.
- Доступність контенту – банери та ілюстрації, а також спливаючі форми не повинні перекривати основний контент.
- Працездатність CTA-елементів – повинні функціонувати кнопки для додавання товару в кошик, замовлення дзвінка і відправки заповненої форми.
Етап 2. Перевірка показників із другим пріоритетом критичності
- Наявність ключової інформації про товари і послуги – опис, фото або відео, ціна, комплектація.
- Зрозумілі заголовки H1 – заголовок на першому екрані має описувати те, що користувач зможе побачити на сторінці.
- Наявність контактів – на сайті необхідний розділ, де будуть вказані контактні дані: номер телефону, посилання на месенджери та адресу електронної пошти.
- Інформація про компанію – необхідно вказати загальні відомості про вашу компанію, щоб підвищити довіру аудиторії.
- Чим більше інформації ви надасте, тим краще.
- Наявність розділів “Доставка”, “Варіанти оплати”, “Гарантія та повернення” – список необхідних розділів залежить від специфіки вашого бізнесу.
- Зручність сприйняття – основна інформація має бути викладена у вигляді структурованого тексту і проілюстрована.
- Працездатність фільтрів за товарами – користувач повинен мати можливість впорядкувати товари за потрібними йому характеристиками, наприклад, ціною, новизною або популярністю.
- Статус замовлення – користувач повинен мати доступ до інформації, в якому статусі перебуває його звернення або транзакція.
- Лаконічні форми заявки – стежте, щоб у формах заявки не було зайвих полів, а всі формулювання були зрозумілі користувачам.
Етап 3. Перевірка показників із третім пріоритетом критичності
- Наявність меню “хлібні крихти” у верхній частині сторінки та вікна пошуку.
- Можливість реєстрації в один клік.
- Виділення клікабельних елементів і зміна вигляду курсору при наведенні на них, зокрема виділення посилань синім кольором і додатковим підкресленням.
- Розташування елементів сайту відповідно до звичних моделей сприйняття – зліва направо і зверху вниз.
- Можливість повернутися на головну сторінку або скористатися пошуком при 404-й помилці.
- Наявність посилань на сторінки компанії в соцмережах.
- Можливість перейти на головну сторінку сайту за кліком на логотип.
- Наявність посилання на карту сайту у футері.
- Додавання кнопки, що дає змогу швидко перегорнути сторінку вгору.
- Клікабельна карта офлайн-точок, якщо вони є у вашої компанії.
Як проводити юзабіліті-аудит і що робити з отриманою інформацією
Використовуйте зв’язку Google Analytics, щоб перевірити вищевказані показники. Застосовуйте Вебвізор і теплові карти: визначте, як користувачі взаємодіють із сайтом, де у них виникають проблеми, які елементи викликають труднощі. Проаналізуйте свою цільову аудиторію, щоб краще розуміти її цілі та звички.
Далі визначте слабкі сторони вашого сайту, які необхідно доопрацювати, – пріоритезуйте проблеми, щоб сформувати порядок їхнього вирішення. Сформуйте технічне завдання на доопрацювання сайту, якщо ви збираєтеся доручити це сторонньому фахівцеві. Після виправлення помилок переконайтеся, що проблеми зникли і не з’явилося нових.
Пам’ятайте, що юзабіліті-аудит слід проводити регулярно, не рідше ніж 1 раз на півроку. За рахунок цього ви зможете своєчасно виявляти й усувати проблеми з юзабіліті до того, як вони стануть по-справжньому серйозними.