Бувають випадки, коли вхідні посилання стають зайвими і можуть навіть почати шкодити вашому ресурсу. Наприклад, це відбувається, якщо на сайт посилається багато низькоякісних і нерелевантних майданчиків-донорів. Часто це наслідок непродуманої стратегії лінкбілдингу і прагнення заощадити. Також це може статися, якщо ви швидко нарощуєте зовнішню кількість посилань, використовуючи всі доступні джерела посилань.
Навіть якщо ви розміщуєте тільки якісні посилання з перевірених ресурсів, їх потрібно періодично інспектувати – старі донори з часом можуть перетворитися на заспамлені майданчики з низьким трастом, і посилання з них почнуть шкодити, а не допомагати.
Команда платформи лінкбілдингу Mediyka пропонує інструкцію з перевірки посилальної маси.
Зберіть усі вхідні посилання
Скористайтеся одним із наведених нижче інструментів:
- Google Search Console. Розділ “Посилання” – підрозділ “Сайти, що посилаються найчастіше”.
- Ahrefs. Інструмент “Сайт Експлорер”. Задайте адресу ресурсу, запустіть пошук посилань, перейдіть у розділ “Беклінки” і вивантажте звіт за посиланнями з метрикою DR для кожного ресурсу.
Проаналізуйте посилання
Вручну вивчіть звіт:
- Перевірте динаміку відвідуваності сайту-донора.
- Проаналізуйте динаміку його показників за двома системами, наприклад, Ahrefs і Majestic SEO.
- Переконайтеся, що на донора не накладено санкції пошукових систем, наприклад, введіть у пошуковий рядок назву ресурсу і його доменну зону, але з пропуском замість крапки – відсутність у видачі часто свідчить про накладення фільтрів.
- Оцініть співвідношення вхідних і вихідних доменів-донорів – особливо ретельно проаналізуйте ті ресурси, у яких воно менше одиниці. При цьому не обов’язково такі ресурси погані як донори, наприклад, подібне співвідношення характерне для ЗМІ та блогів.
Майте на увазі, що нерідко майданчик може мати досить низькі показники якості за версією сервісів аналітики, але також хорошу динаміку відвідуваності та приводити на сайт якісний трафік. Посилання з подібних ресурсів краще не видаляти. Оцінюйте кожну сторінку-донор за сукупністю її якостей, не приймайте рішення про видалення на основі єдиного мінуса.
Видаліть зайві посилання
Зв’яжіться з власниками майданчиків-донорів і попросіть видалити непотрібні посилання. Іноді це непросто, але щонайменше частину майданчиків ви зможете вичистити таким чином. Крім того, при просуванні в Google є можливість скористатися інструментом Disavow Tool – зазначені посилання перестануть враховуватися пошуковою системою.
При цьому не варто зловживати зняттям посилань – ви можете втратити позиції у видачі, що підтверджується кейсами. Навіть зникнення неякісних або непроіндексованих посилань може негативно позначитися на показниках сайту. Вигідніше замінювати кожне видалене посилання новим і не знімати одразу великий обсяг посилальної маси, а розтягнути процес у часі на кілька місяців.
Перевірте сайт, що просувається
Перевірте, чи не є вхідні посилання битими, чи не ведуть вони на сторінки, які були видалені або мають множинні редиректи. Усуньте знайдені помилки, зв’язавшись з адміністрацією сайтів-донорів або налаштувавши редиректи.
Надалі намагайтеся отримувати посилання завдяки якісному та цікавому контенту, звертатися до різноманітних джерел посилальної маси і застосовувати різні анкори. Наприклад, за допомогою платформи лінкбілдингу ви зможете створити природний контрольний профіль і доб’єтеся його більш високої оцінки пошуковими системами.