На Методичному дні Рівненського центру ПТО ДСЗ обговорили головні стратегічні кроки з організації професійного навчання безробітних за частковими професійними кваліфікаціями.
Про це повідомляє пресслужба Рівненського центру професійно-технічної освіти державної служби зайнятості.
Учасники обговорення – заступниці директора РЦПТО ДСЗ з навчальної і методичної роботи Людмила Абрамова і Оксана Зигалова та методисти Валентина Кузнєцова, Наталія Місюра, Тетяна Кислюк і Ольга Дроб’язко зупинилися на визначенні основних критеріїв щодо здобуття професійних кваліфікацій.
Кваліфікація – стандартизована сукупність, здобутих особою компетентностей (результатів навчання), засвідчена відповідним документом, – дозволяє здобувачу освіти займатися роботою, визначеною відповідним стандартом. Отож, і роботодавець, і робітник володіючи чітким алгоритмом виконання поставлених задач, мають усі підстави сподіватися на професійну доцільність і ефективність роботи.
Говорили про основні зміни, які передбачає законопроєкт 4147 «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо функціонування національної системи кваліфікацій» та гнучкі підходи для отримання працівниками необхідних професійних кваліфікацій.
Спікеркою зустрічі була Оксана Зигалова, яка розповіла про основні нововведення, що передбачає відповідний законопроєкт та комплекс заходів щодо розвитку системи кваліфікацій. Зокрема:
- пріоритетність професійного стандарту над кваліфікаційною характеристикою;
- затвердження професійного стандарту розробниками;
- інтеграція часткових кваліфікацій в трудове законодавство.
- Доповідачка презентувала колегам електронний Реєстр кваліфікацій, у якому зручно віднаходити професійні стандарти, запропонувала до обговорення нові.
Людмила Абрамова зауважила: «Переформатування курсів цільового призначення буде тоді успішним, коли буде чітка комунікація із роботодавцем, адже саме він визначає потребу у часткових професійних кваліфікаціях».
Було наголошено на необхідності проведення ряду нових семінарів для освітян із ґрунтовного вивчення і дослідження освітнього процесу, позаяк саме такий формат впливатиме на покращення якості роботи.
У непростих реаліях війни, з твердим переконанням у перемогу та мирну працю, освітяни акцентували увагу на важливості часткових професійних кваліфікацій, як на інструменті вкрай важливого наповнення ринку актуальними робочими кадрами: оперативного працевлаштування робітників і відбудови вітчизняної економіки.