Відповідно до Основного закону, шкільна освіта належить до компетенції федеральних земель – руки федерального уряду значною мірою пов'язані. Відповідальний міністр хотів би це змінити.
Освіта – Пізанський шок: Штарк-Ватцінгер закликає внести поправки до Основного закону
У зв'язку з низькими результатами німецьких школярів в останньому дослідженні PISA федеральний міністр освіти Беттіна Штарк-Ватцінгер обговорила питання про внесення змін до Основного закону.
«Я хотіла б, щоб Основний закон дозволяв співпрацю між федеральним урядом і деякими федеральними землями – те, що я називаю коаліцією охочих. Це дозволило б швидше розпочати реалізацію проектів», – заявив політик ВДП в інтерв'ю газеті Frankfurter Allgemeine Sonntagszeitung. «Ми маємо бути в змозі діяти швидше, щоб добре організувати освіту. Піза показує, що час відіграє вирішальну роль», – попередив міністр.
Згідно з Основним законом, шкільна освіта в Німеччині знаходиться у віданні федеральних земель. Хоча федеральний уряд може надавати підтримку в рамках програм фінансування, таких як Цифровий пакт, йому доводиться укладати складні договори з федеральними землями.
«Ми маємо надавати цільову підтримку».
Штарк-Ватцінгер також запропонував перекласти відповідальність за дитячі садки з міністерств у справах сім'ї на міністерства освіти. «Дитячі садки – це освітні заклади. Для мене вони належать до міністерств культури», – наголосила вона.
Штарк-Ватцінгер також наголосила на необхідності відкритих дебатів з питань освітньої політики в країні імміграції. «Нікому не допоможе, якщо ми зробимо цю тему табуйованою чи поставимо її у популістський кут. Ми маємо надавати адресну підтримку. Іншими словами, надавати підтримку там, де вона найгостріше необхідна. Там, де вдома немає книжкової шафи або де недостатньо розмовляють німецькою». Саме в цьому випадку на допомогу приходить програма Startchancen, яка з наступного навчального року має особливо зміцнити близько 4 000 шкіл із високою часткою соціально неблагополучних учнів. “Ми повинні зосередитися на мовних навичках і зробити це якомога раніше”, – попереджає Штарк-Ватцінгер.
У дослідженні, опублікованому у вівторок, німецькі 15/16-річні школярі показали найнижчі результати читання, математики та природничих наук за весь час існування системи Pisa в Німеччині.