Google Discover — це персональна стрічка рекомендацій для користувачів. А для власника сайту стрічка Discover – одне із джерел безкоштовного цільового трафіку на сайт. Але є одне «але»: кому і який контент показати, визначають алгоритми Google і вплинути на них неможливо.
Як працює стрічка Google Discover і як підготувати контент, щоб у неї потрапити, – розповідаємо у статті.
Що таке Google Discover
Google Discover – покращена версія стрічки новин Google Feed, яка була презентована у 2018 році. Під час створення стрічки Discover ставку зробили на індивідуальний вибір контенту під інтереси користувача.
У підборі контенту бере участь штучний інтелект Google News та тематичний рівень у Мережі знань. Це дозволяє алгоритмам формувати персоналізовану стрічку рекомендацій з урахуванням інтересів кожного користувача.
Особливості стрічки Google Discover
- Доступна лише на мобільних пристроях, що працюють на Android. Побачити стрічку Discover з робочого столу також не вдасться.
- Стрічка Discover показується користувачам мобільних пристроїв у програмі Google та браузері Chrome.
- Користувачі бачать вміст ще до введення запиту в пошуковий рядок.
- У рекомендації можуть потрапити новини, тренди, аналітичні зведення, статті з блогів та інтернет-магазинів, а також відео з YouTube.
- Для отримання рекомендацій користувач повинен увійти до облікового запису Google.
Як працює Google Discover
Ми вже зазначили, що на головній сторінці Google користувач бачить рекомендований контент ще до того, як він ввів запит. Зазвичай це контент спортивної та розважальної тематики, актуальні новини країни та регіону, статті про красу та здоров’я, огляди технічних новинок та новини брендів. Рідко у рекомендаціях з’являються вакансії, статистичні зведення, статті гумористичного та сатиричного змісту.
Стрічка рекомендацій формується з урахуванням таких даних:
- Інформація, яку людина вказує під час реєстрації облікового запису. Користувач залишає особисту інформацію під час створення облікового запису: своє ім’я, дату народження, номер телефону, країну проживання та інше. Якщо людина тільки зареєструвала обліковий запис і Google ще не зібрала достатньо даних про неї, система може підібрати відповідний контент з урахуванням статі, віку та місця проживання. Наприклад, жінці показати статтю про те, як зробити смачне печиво за 30 хвилин, а чоловікові — поради з будівництва та ремонту (так, штучний інтелект Google поки що не позбувся сексистських стереотипів).
- Історія пошукових запитів та дій у додатках. На підставі цих даних алгоритм може визначити інтереси користувача (дизайн, спорт, мода, здоров’я), цілі (користувач хоче схуднути, вивчити іспанську або поїхати влітку у відпустку на море), купівельні наміри та уподобання (останнім часом шукає товари для дому, для маленьку дитину, одяг на зиму і т. д.), смаки та захоплення (любить класичну музику, російське кіно, східну культуру).
- Налаштування геотаргетингу та розташування. Ці відомості використовуються для того, щоб показувати людині завжди актуальні новини не лише її країни, а й регіону, де він знаходиться. Наприклад, новина про відкриття парку в Краснодарі не має сенсу показувати мешканцю Новосибірська.
- Настроювання демонстрації контенту. Враховується, чи увімкнений безпечний пошук у користувача, на який контент він скаржився, які канали видаляв у YouTube і т.д.
Чим відрізняються Google Discover та Яндекс.Дзен
Google Discover та Яндекс.Дзен схожі за принципом роботи — стрічка рекомендацій формується з урахуванням інтересів користувачів та пошукових запитів. Але є й суттєві відмінності між ними:
- Яндекс.Дзен доступний на десктопах та мобільних пристроях. Discover – лише на мобільних пристроях.
- Власники сайтів не можуть безпосередньо вплинути на влучення свого контенту в стрічку Google Discover. Єдине, над чим вони можуть працювати, — якість, актуальність та користь контенту. В Яндекс.Дзені власники сайтів можуть створювати власні канали, просувати та монетизувати їх.
Вимоги до контенту для розміщення у стрічці Discover
У рекомендаціях може відображатися контент будь-якої тематики, але Google проводить його ретельний відбір. По суті, публікація проходить ту ж модерацію, що й рекламні оголошення, адже перший критерій — відповідність правилам Google. Другий – відповідність уявленням Google про якісний контент. Розшифруємо ці вимоги докладніше.
Загальні правила системи. Контент повинен відповідати загальним правилам Google. Вміст публікацій не повинен розпалювати ненависть, ображати почуття читачів, містити грубу та ненормативну лексику, матеріали сексуального характеру, пропагувати нездоровий спосіб життя, насильство, жорстокість та тероризм. Також заборонено розміщувати контент медичної тематики, маніпулювати медіаконтентом. Маніпуляцією вважається навмисне розміщення на ресурсі статей, зображень та відеоматеріалів, які вводять читачів в оману.
Якщо на сайті є контент, який не відповідає рекомендаціям Google щодо матеріалів, то позиції цього сайту можуть бути знижені в пошуковій видачі або він може бути видалений з неї. Власник сайту може дізнатися про вжиті заходи щодо песимізації сайту з Google Search Console. Ця інформація знаходиться в розділі «Проблеми безпеки та заходи, вжиті вручну».
Рекомендації Google. Алгоритми відбирають у рекомендації контент сайтів, де розміщено багато достовірних матеріалів. Оцінюється зміст контенту, його якість, достовірність інформації тощо.
Матеріали перевіряються на:
- актуальність, оригінальність, достовірність, унікальність, користь для цільової аудиторії; наявність цікавих та/або неочевидних фактів;
- відповідність заголовка вмісту;
- активність користувачів — чи діляться люди цими публікаціями, чи зберігають закладки, чи рекомендують іншим користувачам;
- наявність орфографічних та стилістичних помилок;
- наявність проблем із відображенням контенту на мобільних пристроях;
- перевантаженість рекламою (чи не заважає вона знайомитися з контентом);
- цінність контенту конкретного сайту порівняно з аналогічним контентом, що користувачі можуть знайти на пошуку.