Під хештегом «#söderisst» лідер ХСС уже деякий час показує своїм передплатникам в Instagram і Facebook, що він їсть – вільно дотримуючись девізу: «Що я маю сьогодні з’їсти? Салат чи блюдо м’ясника?». МакРіб отримав понад 12 800 лайків. «Ідея #söderisst належить самому Маркусу Седеру. Це завжди його фотографії та його їжа», – каже один із його прес-секретарів. «Багато людей також цікавляться повсякденним життям, яке стоїть за роботою політика.
Від спаржі до свинячої рульки та шоколадного пасхального баранця
“Спаржа – мій улюблений овоч”, – дізнаються ці люди, наприклад. Є відео про те, як крутять смажене курча, свиняче кермо на народному фестивалі в Нюрнберзі та шоколадне пасхальне ягня у Траунштайні.
Експертам з харчування, звичайно, є що сказати про ситні звички 56-річної людини – як і вченим-комунікаторам. «Це класика, особливо в області популізму», – каже фахівець із комунікації Карстен Райнеманн з Університету Людвіга-Максіміліана (LMU). Дослідники говорять про «гастропопулізм» або «харчовий популізм», коли політики говорять про те, що вони їдять.
Популісти та їжа
“Часто метою є створення популярності”, – каже він. «Ось чому популісти зокрема люблять фотографуватися за їжею разом з громадянами». Як приклади «гастропопулізму» Райнеманн наводить вкрай правого екс-президента Бразилії Жаїра Болсонару, колишнього президента США Дональда Трампа, який демонстративно замовляв фастфуд до Білого дому, а також колишнього канцлера Німеччини Герхарда Шредера (СДПН) з його «Джом» пляшку пива».
“Їжа, звичайно, також може бути засобом виділення себе зі стереотипу політичного опонента”, – каже професор університету Райнеманн. Так у випадку з ХСС, особливо із «зеленими», які люблять зображати християнських соціалістів як «вегетаріанців, веганів, безрадісних».